גליה חי, אמנית, מעצבת ובוגרת המחלקה לתואר שני בעיצוב, מציגה פרויקט מתמשך עם נשים בדואיות משבט הג׳יהלין בתערוכה בבית דניאל

חדשות ואירועים

גליה חי, אמנית, מעצבת ובוגרת המחלקה לתואר שני בעיצוב, מציגה פרויקט מתמשך עם נשים בדואיות משבט הג׳יהלין בתערוכה בבית דניאל

חי (57) היא אמנית, מעצבת ואקטיביסטית. היא בוגרת התואר הראשון באמנות בבצלאל ותואר שני בעיצוב בשנקר; רוקמת ומתמחה בעיצוב בובות לגיל הרך וגם מלמדת את התחומים האלו במסגרת שונות. נסיעה שלה ושל בן זוגה עודד, בוגר לימודי צורפות מבצלאל ומנהל את המחלקה ללימודי חוץ בשנקר מאז 2010, החזירה אותה לאהבתה העמוקה לטקסטיל שעוד כילדה עסקה בו.

״במהלך הלימודים בבצלאל העיסוק המרכזי שלי היה רישום ופיסול. למדתי בבצלאל בשנים שכנראה פחות התאימו לי: המילה קראפט תורגמה ל׳עמלנות׳ והיתה מילת גנאי. הייתי תלמידה אהובה ומצליחה, אבל עולמות הקראפט שממלאים את עולמי היום לא באו לידי ביטוי. אפילו המחשבה על לעסוק בקראפט לא התקיימה בי. אלו היו מקצועות שנחשבו נחותים.

״היום אנחנו רואים פריחה מחודשת של העולמות הללו, ושילוב של קראפט ואמנות הוא לגיטימי ואף יותר. אותי אישית התחרות הזו בין קראפט, עיצוב ואמנות ממש לא מעניינת. עיצוב ואמנות הם מבחינתי דמוקרטיים והם לכולם. בעיני אין דבר נשגב יותר מהשני. כשחזרתי לקראפט, יצרתי בובות ודובונים ולאט לאט הבנתי שבניית תבנית של פסל מבטון אינה שונה מיצירת גזרה ליצירת בובה״.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן!

בודק...