גאווה מקומית: רננה קרבס זכתה במקום שלישי בפרסי H&M בסטוקהולם

חדשות ואירועים

גאווה מקומית: רננה קרבס זכתה במקום שלישי בפרסי H&M בסטוקהולם

רננה קרבס, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה ותכנית ההאצה של המרכז לחדשנות Act Shenkar, זכתה בפרס השלישי בתחרות Global Change Award של ענקית האופנה H&M. קרבס וצוותה הם הישראלים הראשונים שאי פעם זוכים בתחרות וגברו על למעלה מ-2,600 הצעות שהוגשו לתחרות מתוך 151 מדינות ברחבי העולם. הם עשו זאת בזכות הטכנולוגיה הייחודית שפיתחו בשם Algae Apparel, ההופכת אצות לסיבי ביו ולצבע ידידותי לסביבה ולעור. הפרס יוקרתי כולל מענק של 150 אלף אירו לפיתוח הרעיון והשתתפות בחממת האצה טכנולוגית שאורכה שנה ומטרתה לספק לצוותים הזוכים ארגז כלים, רישות עסקי, חשיפה שיסייעו להם במימוש רעיונותיהם, גישה ישירה לתעשייה והדרכה כיצד למקסם את ביצועיהם.

רננה קרבס ואביה ד"ר עודד קרבס עם דיאנה אמיני (מימין) מנהלת הפעילות של קרן H&M 

Algae Apparel עוסקת במחקר ופיתוח הוליסטי ובר קיימא של חומרים חדשים מאצות אשר משפיעים ביעילות הן על הסביבה והן על בני האדם ועל החיים בכדור הארץ. הפרויקט עוסק במערכות יחסים בין ביולוגיה, טכנולוגיה, טבע ואדם הכרוכים זה בזה ליצירת פתרונות חדשניים וברי קיימא עבור תעשיית הטקסטיל והאופנה. יצירת פיגמנטים מאצות תמקם את התעשייה במקום חדש הכולל מחד הקטנת זיהום הסביבה וקיצור שרשרת ייצור הטקסטיל ומאידך העברת האלמנטים הבריאותיים מהאצות אל גוף האדם. האצות מגיעות ממערכת אקולוגית ייחודית והן עשירות במיוחד בסוכרים, מינרלים, חלבונים, וויטמינים. הפרויקט מביא לידי ביטוי את משמעות המושג “Beneficial Design” ומציע פתרון הוליסטי אשר מפחית דרסטית את זיהומי הסביבה הנגרמים מתעשיית הטקסטיל והאופנה ובו בזמן מזין את עור הגוף של הלובש. בדרך זו הוא מגלם חדשנות ייחודית בשילוב אסתטיקה חדשה אשר נותן מענה לבעיות הגדולות האופפות אותנו בתעשיית האופנה.

תחרות Global Change Award הוקמה וממומנת על ידי קרן H&M שהיא הזרוע הפילנטרופית של החברה השוודית, מתקיימת זו השנה השלישית ומציגה חמישה פיתוחים טכנולוגיים בשלבי פיתוח ראשוניים שליזמיהם יוענקו מענקים בסכום כולל של מיליון אירו לצד ליווי ותמיכה מצד אנשי הקרן בהמשך הדרך. התחרות מתקיימת לצד ההבטחה של ראשי תאגיד האופנה להגיע ליעד השאפתני 'לסגור את הלולאה' עד 2030, כלומר, להגיע למצב בו חומרי הגלם בתהליך הייצור ממוחזרים במקום לצרוך חומרי גלם חדשים.

בראש העמוד: רננה קרבס ומנכ"ל H&M, קרל יוהן פרסון

בודק...