תערוכה: רועי מנחם מרקוביץ

תערוכה

בינגו | תערוכת יחיד חדשה לרועי מנחם מרקוביץ

בינגו!, תערוכת היחיד החדשה של רועי מנחם מרקוביץ, מרצה בבית הספר לאמנות בשנקר, היא קריאת התרגשות של זכייה כנגד כל הסיכויים. קליעה למטרה, בול פגיעה. רצון להתעשר ולחגוג את הניצחון. ביטחון משכר ובו זמנית הימור מסוכן והרסני.

הבינגו ממרקר את כל מה שאינו בינגו ויוצר סכר לעומתי בין רצוי ומצוי. בין האפשרות של אמת לבין סתם אפשרויות אחרות. הטלת הגורלות פוסקת – סולם לחיים הטובים או מגלצ׳ה אל הביבים. זה הבינגו-לימבו, מצב של לרצות הכל ובינתיים להסתדר עם מה שיש. פנטזיית ארוחת פאר מבעד לחלון ראווה של מסעדה יקרה.

בינגו | רועי מנחם מרקוביץ

העבודות בתערוכה מוליכות את הצופה במסלולי חרדה היתוליים ומתמקדות בחוויה האנושית, במצב שבין ניצחון להפסד. המבנה הארכיטקטוני של הגלריה עובד כצומת טי. הצופה, שנכנס לדו- קרב בין מתרסים, נדרש לקחת צ׳אנס ולהכריע- לכאן או לכאן. הפאתוס הגורלי של התערוכה מתנדף מסך מרכיביה. מתפנצ׳ר שוב ושוב וקם לתחייה. הוידאוים, פסלי לוליינות הקצה ומיגונית ההימורים המפתה, פועלים בשפת יריד. דוכני פרסים נוצצים וקיקיוניים, חושפים ריקבון, גדיעה ודכדוך כללי.

בינגו | רועי מנחם מרקוביץ

בין המסכים וההומורסקות הפיסוליות בתערוכה, מתגבשת מרכנתיליה ביתית של הישרדות. טרומפלויי עסקים כרגיל. אמנות בצל מלחמה. כך או כך היריד ממשיך. רולטת הגלגל הענק מסתובבת. הכסף זורם והבית תמיד מפסיד.

התערוכה בתמיכת מפעל הפיס, ומענק ׳בא בזמן׳ של קרן יהושע רבינוביץ ואגף התרבות והאמנות, עיריית תל אביב יפו.

אוצר: איתן בוגנים.

בודק...