בין מסע למשא - יומן צילום: תערוכה ותחרות צילומים לזכרו של ליאור זיו

חדשות ואירועים

בין מסע למשא – יומן צילום: תערוכה ותחרות צילומים לזכרו של ליאור זיו

אינספור שבילים ויציאה, רושם בתוך יומן מסע: סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית יציגו סדרת עבודות העוסקות ביחס המורכב בין הצלם למושאי התיעוד שלו, במסגרת תערוכה לזכרו של ליאור זיו ז"ל. תחת הכותרת "בין מסע למשא – יומן צילום", הם יציעו פרשנויות אישיות למרחב שלפני ומאחורי עדשת המצלמה, תוך התייחסות רפלקסיבית למלאכת התיעוד ולהשפעותיה על הנושא והמושא בו הם עוסקים. 

אהבתו של ליאור זיו ז"ל לצילום הובילה אותו לשירות בדובר צה"ל, משם לא שב. הוא לא היסס לצאת לשטח ולחוות את העולם שסביבו ללא פילטרים, עד שנהרג בפעילות מבצעית של חיילי "גבעתי" ברפיח, כשהמצלמה הנצחית בידיו. מאז נפל ליאור באפריל 2003, מקדישה עצמה משפחתו – ההורים מימי ודוד, האחות גילי והאח דניאל – להנצחת זכרו וכשרונו בצילום: הם חנכו בשנקר סטודיו לצילום על-שמו, ומדי שנה מקיימים תחרות ותערוכת צילום בבית-הספר לאמנות רב-תחומית, במסגרתה הם מעניקים מלגות לסטודנטים שיצרו עבודות מצטיינות.

בין מסע למשא: צילום של אור שטרום, מתוך התערוכה (יח"צ, 2016)

"הצילומים של ליאור מתקופת שירותו הצבאי מציעים מעין 'יומן צילום', בו ניכרת מעורבותו השקטה בתיעוד פעולות בזמן אמת", אומרת שירלי וגנר – מרצה בביה"ס לאמנות רב-תחומית, האוצרת את התערוכה לשנת 2017. לדבריה, "אופן הליווי שלו, ועינו התרה אחר הפרטים בכל סצינה, מבטאים רגישות גדולה ומעלים שאלות לגבי היחס המורכב בין הצלם לנושא אותו הוא מתעד". 

ברוח שפת הצילום של ליאור ונקודת המבט שלו כצלם-שטח הנוטל חלק בפעילות אותה הוא מתעד, התבקשו הסטודנטים ליצור עבודות העוסקות בהיבטים שונים של הנושא. אופן זה, יחשפו את השאלות המעסיקות אותם כצלמים ואמנים צעירים, כמו גם את דרכי התמודדותם. 

באירוע פתיחת התערוכה – ביום חמישי, ה-09.03, בשעה 12:00 – יוכרזו הזוכים בתחרות הצילומים ויוצגו עבודות הסטודנטים.

בודק...