בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית זכו בפרס לקידום ועידוד יצירה ומחקר בתחום הטיפוגרפיה והשפה העברית

חדשות ואירועים

בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית זכו בפרס לקידום ועידוד יצירה ומחקר בתחום הטיפוגרפיה והשפה העברית

עושים כבוד לשפה העברית: לי קאופמן, עידו ספיר ואלה אלימלך – בוגרים טריים של המחלקה לתקשורת חזותית – זכו בפרס אאא לקידום ועידוד יצירה ומחקר בתחום הטיפוגרפיה והשפה העברית. פרויקטי הגמר שלהם, המוצגים בימים אלו באירועי הסופשנה של שנקר, בלטו בייחודיותם ובנקודת המבט שהם מציעים לשימור ופיתוח השפה העברית.

ניסויים טיפוגרפיים: מתוך פרויקט הגמר של לי קאופמן (צילום: דדי אליאס)

במקום הראשון בתחרות השנתית זכה הפרויקט המרתק של לי קאופמן, במסגרתו חקרה את המושג "בית" באמצעות דימויים טיפוגרפיים. תחת הכותרת "בית – עשרה ניסויים טיפוגרפיים", היא בחנה את הנפחיות והמבנה של הטקסט על גבי הנייר בשיטות שונות. 

"הסיבה בגללה אני עוסקת בנושא, היא החלטת הורי להעמיד למכירה את בית ילדותי בקרית טבעון", סיפרה קאופמן על הפרויקט: "ההחלטה העלתה בי תהיות ושאלות לגבי מה זה בית בכלל? האם זה המבנה הפיזי, המטען הרגשי, הזיכרונות האנשים והחפצים? בסופו של דבר בחרתי להתעסק בטווח שביניהם". 

טיפוגרפיה ותנועה: פרויקט הגמר של עידו ספיר (צילום: דדי אליאס)

"בשנקר למדתי במסלול מוושן (עיצוב בתנועה) והחיבור בין טיפוגרפיה לתנועה תמיד ריתק אותי", מספר עידו ספיר על פרויקט הגמר הייחודי שלו: "עניין אותי לקחת את פונט פרנק־ריהל ולבחון כיצד הוא מתנהג בגרסה אנימטיבית".

חקר המאפיינים הטיפוגרפיים של הגופן הובילו את ספיר ליצירת שלושה משקלים אנימטיביים שונים, שיחד מרכיבים את הבסיס למשקל השלם החדש. לאחר מכן הוא ביצע ניסויים רבים כדי לבחון את הפוטנציאל הגלום בהם, תוך שימוש בטכניקה של פרוג'קשן־מפינג על גבי לוחות פרספקס, פרגמנט ונייר. 

ראווה קליגרפית: פונט "מרנג" של אלה אלימלך (יח"צ)

פונט הראווה "מרנג", שפיתחה אלה אלימלך, צמח מתוך נקודת מוצא קליגרפית ושמירה על 2 דגשים מרכזיים: יצירת זרימה קווית רציפה וניגוד גבוה בין קווי האורך לקווי הרוחב באותיות. "הפונט קיבל את השם "מרנג" בשל אופיו המפותל והעדין שהזכיר לי את צורתן של נשיקות המרנג", מספרת אלימלך על הפרויקט המרשים, שלשם הצגתו עיצבה סדרה של 11 פוסטרים. 

בראש העמוד: פרויקט הגמר הטיפוגרפי של לי קאופמן (יח"צ)

בודק...