אירועי סופשנה 2017: 10 דברים שלא ידעתם על בוגרי 2017 ולא תוכלו לשכוח

חדשות ואירועים

אירועי סופשנה 2017: 10 דברים שלא ידעתם על בוגרי 2017 ולא תוכלו לשכוח

'"

הבוגרים במספרים: כמה? למה? ואיך? אין ספק ששנקר הוא מוסד בעל סטודנטים עם רקע מגוון, המגיעים ממקומות שונים ומתעניינים בנושאים רבים. כולנו מתאחדים ל-4 שנות לימוד מרתקות ובסופן תערוכת בוגרים משותפת. מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל תיעד השנה בפעם השנייה את בוגרי שנקר ואת מסיימי התואר השני. ביקשנו לבדוק מה מאפיין ומה ייחודי לדור המהנדסים, המעצבים והאומנים המסוים הזה, כאן בשנקר בשנת 2017. לשם כך שלחנו לכל הבוגרים שאלונים וביקשנו שיספרו לנו משהו על עצמם ומשהו על הפרויקט שלהם.

rnrn

את התשובות שקיבלנו סיכמנו בעשר נקודות מפתיעות: 

rnrn

1. זה קורה!

rnrn

 

rnrn

658 בוגרי תואר ראשון ומסיימי תואר שני מהפקולטה להנדסה, מהפקולטה לעיצוב ומבית הספר לאומנות רב־תחומית יוצאים מחר לדרך.

rnrn

 

rnrn

2. מלבד ישראל, הגיעו הסטודנטים מ-32 מדינות ברחבי העולם

rnrn

 

rnrn

בהן איראן, אוזבקיסטן, אזרבייג׳ן, קזחסטן… ואלה רק המדינות שמתחרזות עם אן.

rnrn

 

rnrn

3. בנים בוורוד בנות בתכלת – אם לא בשנקר אז איפה?

rnrn

 

rnrn

תנו כבוד לחמשת הבנים שבחרו ללמוד עיצוב תכשיטים (1), עיצוב מבנה וסביבה (2) ועיצוב טקסטיל (2) ולשבע הבנות שבחרו ללמוד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

rnrn

 

rnrn

rn

4. 43

rnrn

 

rnrn

הוא הפרש השנים בין הבוגר והבוגרת הצעירים ביותר (22) ומוסמכת התואר השני המבוגרת ביותר (65). הגיל הממוצע הוא 29.

rn

rn", #, #, "

5. קטן גדול ובינוני, תלת־ממדי, על־חושי ועל־זמני

rnrn

 

rnrn

על־הרבה פרויקטים גדולים יצרו בוגרי 2017. כמה גדולים? דמיינו מקרר, ואפילו יותר… בערך אותו מספר של פרויקטים שייכים לממד אחר ועשויים מטריליוני ביטים ומיליוני פיקסלים. במחלקה לעיצוב תכשיטים, במחלקה לתקשורת חזותית וגם במחלקות להנדסת פלסטיקה ופולימרים, ולהנדסת חשמל ואלקטרוניקה תוכלו למצוא פרויקטים שנכנסים לכיס של חולצה.

rnrn

 

rnrn

rn

6. אף פעם לא מאוחר מדי להגשים חלום!

rnrn

 

rnrn

בין הבוגרים יש שהגיעו לשנקר אחרי שלמדו הנדסת מכונות, סאונד, מתמטיקה, מערכות מידע, כלכלה, הדרכת טיולים, פסיכולוגיה, ביולוגיה, הנהלת חשבונות, יוגה, אדריכלות נוף, איפור, צילום, אנתרופוסופיה, ואפילו הערכת יהלומים – ויהלומים, כידוע, הם לנצח.

rnrn

 

rnrn

rn

7. הנה כמה פרטים ביוגרפיים מרעישים שגילו רק לנו שששששש….

rnrn

 

rnrn

התקלחתי עם סנאי בטעות, כשאני שרה יורדות לי דמעות, כשהייתי תינוקת השתתפתי בפרסומת של פמפרס, אני סגנית אלופת עולם לבוגרים בשייט ואלופת ישראל, אני חובבת טקסים ממלכתיים, אני מתחילה לעבוד רק בשעה עגולה או במחציתה, שרתי פעם עם איגי פופ על במה בגני התערוכה, מגנטים מרגשים אותי בצורה שאני לא יכולה להסביר, אינני יודעת לרכוב על אופניים ומאידך יש לי רישיון נהיגה על נגמ״ש, למדתי חקלאות בתיכון עם התמחות ברפת, אני לא יודעת לקרוץ, חייתי בלי טלפון במשך שנתיים וניסיתי לתקשר עם בן זוגי בטלפתיה בזמנים שלא הייתה לי גישה לאינטרנט (לפעמים זה הצליח!).

rn

rn

rn", #, #, "

8. כשיש עין בוחנת ולב רגיש ההשראה נמצאת בכל מקום

rnrn

 

rnrn

הנה רשימה חלקית של הדברים שנתנו השראה לפרויקטי הגמר: קשקשים של דג, ספרים, יעקב אגם ועולם האוריגמי, הזיהום בים, פוביה ממקקים, ינשוף, חוויה אישית של הטרדה מינית, זואולוגיה ו־scrapbooking, השירות הצבאי, המצב במדינה, ״מה היה קורה אם?״, משחקי מחשב,  איורי אגדות וספרי ילדים רוסיים, מאמר של MBA מאוניברסיטת ייל, ביומימטיקה, הבלדה השנייה של שופן, סרטים סטייל תלמה ולואיז, בוני וקלייד, סדרות וסיפורת אמריקאית, שיתוף פעולה בין מעצבים, חקלאות וטבע, לקות קריאה, מדבר סיני, יום יום, אנשים שהראש שלהם חושב ועובד אחרת, נשים בחברה הבדואית ונשים מהמאה ה־19, דיספרופורציה של ילד, אני, החיים, מוזיקה, הדמנציה של סבא, פורטרטים, כלביות, המציאות והדמיון, צבע, תיקונים, בניינים בתל אביב, טבע האדם, מדע, הבת שלי, תוכנית מצוירת Adventure Time, תל אביב, אנשים סקרניים, יפן, סבתא שלי, מצב נפשי, עצי אקליפטוס, ילדים על הספקטרום האוטיסטי ועור שני, קליגרפיה ולטרינג, אדם יקר, חפצים טקסיים, שירת חיים נחמן ביאליק, ציפורים, אבנים, בנייה ירוקה, ההורים, תיאטרון קבוקי יפני, כרזות לעצמאות ישראל, הזהות שלי – קולומביה, ישראל וארגנטינה,  סרט האנימציה של דיסני סינדרלה, ״על שפת הים השחור״ של נינו ביניאשוילי, טיולים, אומני קיטש, רווקות תל אביביות, בתי מעצר, ספר שירים של ויסלבה שימבורסקה, חפצים יומיומיים, המשפחה, וסטודנטית מהמחלקה לתקשורת חזותית מספרת: זה התחיל מחול. אין לי מושג איך זה התגלגל למה שזה היום…

rnrn

 

rnrn

9. עולה לי עולה לי עולה ולא יורד לי, או בקיצור, לפתוח רמקולים

rnrn

 

rnrn

קבלו את הפלייסליסט שהתנגן ברקע כשהפרויקטים באו לעולם  – – –  Norah Jones, John mayer , אד שירן, Malukah, Girl talk, עמיר בניון, Radiohead, סטטיק ובן אל Queen, midlake, justin bieber ,agnes obel, tori amos, the smiths, the cure, Not On Tour, Rag'nBone Man, Beatles, Kendrick, lamar, טל ואביעד, Sia, דודו טסה, David Bowie, Max Richter, LP, Britney Spears ,קניה וסט,  Portugal the man, Sagi kariv, rhye קנדריק לאמאר, Splashh, הפסקול של guardians of the galaxy, יוסי בנאי, Coldplay, Alt j, Deep House Music Chill Out, מוזיקה ערבית, Gente de zona, מאיר אריאל, שלום חנוך, אריק איינשטיין, דאדי ג׳נקי, מרינה מקסימיליאן, Talking Heads, foo fighters, 106 fm, Kreator, Neil Young, sam smith, Michael nau, erykah badu, Lord of the rings soundtrack, אהובה עוזרי, Diplo, Loud, Ravi Shankar, Cosma, Zebra katz, Billie Joel, Gay fm, שלמה ארצי, arbolito, Rejjie Snow, מוזיקה ישראלית, מוזיקת אינדי, infected mushroom, space cat, jimi Hendrix, Migos, Beck, עומר אדם, one republic, אופרה o sole mio, Glass Animals, ricardo villalobos, אתניקס

rnrn

זהו, אפשר להעיף כובעים לשמיים, סיימתם שנקר –  הכול בסדר טודו בום!

rn", #, #'

בודק...