אירועי סופשנה 2016: בוגרי המחלקה לעיצוב תכשיטים הציגו פרויקטי גמר מרהיבים בין האישי לטכנולוגי ובין החומרי לצורני

חדשות ואירועים

אירועי סופשנה 2016: בוגרי המחלקה לעיצוב תכשיטים הציגו פרויקטי גמר מרהיבים בין האישי לטכנולוגי ובין החומרי לצורני

'"

בכל מחזור חדש של מעצבים ומעצבות המסיימים את מסלול הלימודים התובעני והמאתגר של המחלקה לעיצוב תכשיטים, גדל האתגר לנסות ולסכם את פרויקטי הגמר ו/או לסמן קווים לדמותם. במשך 4 שנות לימוד מאתגרות, נדרשים הסטודנטים למקצועיות בלתי-מתפשרת, להיכרות עמוקה עם טכנולוגיות קלאסיות ומתקדמות ועם תהליכי ייצור שונים ומגוונים, כמו גם לחידוד כושר ההתבוננות והמחשבה העיצוביים שלהם. אך מעל לכל, הם נדרשים למקוריות ולמחשבה עצמאית, ופרויקט הגמר הוא המקום בו ההבעה האישית והמקוריות שלהם מקבלים את ביטויים המובהק ביותר.

rnrn

במסגרת אירועי הסופשנה של שנקר, הציגו בוגרי המחזור ה-13 של המחלקה מגוון אובייקטים ייחודיים המשקפים תהליכי מחקר מורכבים, יכולת פיתוח רעיונית ומיומנויות טכניות מתקדמות. הפרויקטים נעו בין האישי לטכנולוגי, בין הפנימי לחיצוני ובין המסורתי לחדשני ובכך אפשרו להכיר את ה"שפה" בה מדברים מעצבי ההווה והעתיד. 

rnrn

בפרויקטי הגמר ניתן לזהות מגמות ונקודות מבט יוצאות דופן, בהן: עיסוק בדימויים חזותיים, ששימשו כאלמנט מבני וכיסוד עיצובי שמעבר למקור השראה; דיאלוג חומרי וצורני בין ישן לחדש ובין טכניקות מסורתיות לחדשנוית; עיבוד לירי של רגשות לאובייקטים מלאי הבעה ואופי. 

rn", #, #, "

המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר נוסדה מתוך חזון ומטרה לגשר על הפער שבין אמנות לתעשייה ומעודדת את תלמידיה לשלב ביניהם. במהלך 4 שנות לימודים מאתגרות, רוכשים הסטודנטים מגוון כלים לשליטה ב"שפת העיצוב": החל מיסודותיה הצורניים הבסיסיים, עד לביטוייה המושגיים המעודנים ביותר. 

rnrn

תכנית הלימודים כוללת מגוון פרויקטים עם התעשייה, בהם נדרשים הסטודנטים לכוון את עבודתם ללקוח מסוים, כמו גם השתתפות בסדנאות בהנחיית אמנים חזותיים בולטים מהארץ ומהעולם, בהם היבטי העבודה חופשיים לחלוטין. 

rn"'

בודק...