דור העתיד של מעצבי הפנים בישראל מתכנן את העיר הירוקה החדשה

חדשות ואירועים

דור העתיד של מעצבי הפנים בישראל מתכנן את העיר הירוקה החדשה

המחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה החלה בשיתוף פעולה מסקרן עם חברת ורטיקל פילד, המתמחה בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים להשבת הטבע למרחב האורבני לתכנון העיר החדשה.

המתחמים העירוניים נעשים גדולים יותר, מורכבים יותר וטכנולוגיים יותר ועל כן נולד הצורך לשלב את הטבע ויתרונותיו כחלק אינטגרלי מתהליך התכנון, החשיבה והבנייה של העיר העתידנית. פיתוחים אלו יביאו לשיפור איכות חיי ובריאות האדם ובו בזמן יסייעו בשיקום נזקי האקלים של התיעוש והבנייה.

בכדי להגדיר את עצמה, התרבות האנושית יצרה הבחנה בינארית בין התרבות האנושית המערבית לטבע. הטבעי הוא הפראי, הלא מתורבת, כל מה שהאדם לא התערב בו. תפיסה זו מציבה את צמחיית פרא והחי בר כמרחב נפרד.

הסטודנטים שלוקחים חלק בפרויקט, כחלק מהעבודה בסטודיו ReplAnish the city, שמו לעצמם למטרה לפתח פתרונות מבניים וכלכליים שיתנו את האפשרות לאכלס מחדש את הסביבות העירוניות במגוון ביולוגי ומינרלי.

במסגרת הסטודיו, שהוקם בשיתוף "ורטיקל פילד" והמועצה הישראלית לבניה ירוקה, נבנה קיר ירוק ורטיקלי בשטח המכללה. על גבי הקיר הסטודנטים יישמו טכנולוגיות חדשות שפותחו על ידם, בניהן מערכת תאורה לגידול צמחים במבנה סגור, אריזות מתכלות, מנגנון גידול צמחים תלת ממדי, גגות חיים למחייה ושימור זני ציפורים ועוד…

"אנחנו מאד שמחים על שיתוף פעולה ייחודי זה עם מכללת שנקר", אומר, גיא אליצור, מנכ"ל חברת ורטיקל פילד, "כחברה ששמה לנגד עיניה את שיפור חיי אדם וההשפעה על הסביבה של על ידי השבת הטבע לעיר תוך מתן מענה באמצעות פיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, ישנה משמעות גדולה מעין כמוה לשילוב אינרנטי של פתרונות טבעיים ורטיקלים כבר בשלבי התכנון והאיפיון של ערים ומבנים". "אנחנו מבינים היום שרק הוספה של "ריאות ירוקות" בתוך ערים אינו מספק ויש לשלב את הטבע כמרכיב משמעותי במבנים עצמם", הוסיף אליצור "אנחנו סקרנים ומצפים בכיליון עיניים לתוצאות העבודה של הסטודנטים של שנקר ובטוחים שנראה תוצרים יצירתיים".

~

פתרונות ורטיקלים כגון קירות ירוקים, יערות ורטיקלים וגגות ירוקים מספקים פתרון לחיפוי קירות חיצוניים ופנימיים. באמצעותם ניתן לגדל צמחי נוי לשיפור איכות החיים במיבנים ושיפור השפעתם המזיקה של מבנים על הסביבה, פרחים, תבלינים ואף תוצרת חקלאית טרייה לאספקת מזון טרי בתוך ערים. המערכת הייחודית של ורטיקל פילד מסוגלת לחקות את הטבע, ע”י שימוש בפלטפורמת גידול ייחודית שפותחה לשם כך, מצע שתילה טבעי ומערכת השקיה ממוחשבת וחסכונית. הגישה החדשנית של קירות ירוקים תוכננה לספק את כל הנדרש לצמח לטווח הארוך, כך שיהיה חיוני ובריא.

"המחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה מקדישה את עצמה החל מהשנה הראשונה לשאלות הקשורות לשינויי האקלים ולקשר בין הטבע והסביבה הבנויה", מסרה המחלקה. "אנו מנסים לאתר שדות עבודה חדשים שיאפשרו לבוגרים שלנו לפעול בתוך המקצוע ומחוצה לו, בתוך תחומי הבניה, העיצוב והטכנולוגיה. שיתופי פעולה מסוג זה מאפשרים לסטודנטים, לגעת במציאות היומיומית של החיים ולבחון את רעיונותיהם, לא רק כתרגיל בית ספר, אלא כפיתוח רעיון למוצר, או לסביבה חדשה. בעבודה עם ורטיקל פילד, אנו רואים איך החלפת רעיונות, לאורך התהליך היא חיונית, ומפרה ויותר מכל מאפשרת סביבת עבודה ייחודית וזמן איכות לשותפים לצורך חשיבה מחודשת ודיון בנושאים שעל הפרק".

~

בודק...