תצוגת אופנה 2017: דור המעצבים של מחר עלה על המסלול בתצוגה מרשימה

חדשות ואירועים

תצוגת אופנה 2017: דור המעצבים של מחר עלה על המסלול בתצוגה מרשימה

'"

עולים על המסלול: בוגרי מחזור 2017 של המחלקה לעיצוב אופנה הציגו את קולקציות הגמר שלהם ב-2 תצוגות מרהיבות שהתקיימו בהאנגר 11 בתל אביב. הקולקציות נוצרו לאחר 4 שנים עמוסות וגדושות, בהן 40 הבוגרים הוכשרו בתכנים מקצועיים, תרבותיים ואינטרדיסציפלינריים. הם בחרו לבטא זאת דרך פרויקטים אישיים, המנסים להאיר ב"פנס אישי" על פינות חבויות ולערער על המבט הבנאלי האוטומטי אל האדם והבגד. 

rnrn

>> כל הדגמים, כל המעצבים: בקרו באתר של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה!

rnrn

נשיאת שנקר, יולי תמיר, אמרה כי "השילוב יוצא הדופן של כישרון, יצירתיות ורעיונות חדשים לצד מקצוענות שתואמת את בתי האופנה הטובים ביותר בעולם. שילוב זה הופך את המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לאחת מעשר המחלקות הנחשבות בעולם." היא בחרה גם להוסיף את נקודה אישית ומרגשת " למדתי הרבה דברים מאז שהגעתי לשנקר ואחד מהשיעורים הכי חשובים היה להסתכל מעבר לנראה ולכן כשאני מסתכלת על אופנה, אני לא רואה רק בגדים – שמלות, חולצות ומעילים – אלא  סיפורים, נרטיבים של זהות ועלילות של אהבה ותקווה, מסרים מהעבר וגם תיאורים של העתיד."

rn", #, #, "

הטקס הונחה על ידי דפנה לוסטיג ובין האורחים הנכבדים בלטו דיוויד קוורי, שגריר בריטניה בישראל, סוזאן פרניק, ראש אגודת ידי שנקר בארה"ב, אריאלה ורטהיימר, סיוון טלמור, רוני דואק, ליאורה עופר, קרן מור, יעל חולדאי ויאצק חודורוביץ, שגריר פולין בישראל ואבו של יאן חודורוביץ, בוגר המחלקה אשר השתתף בתצוגה.

rnrn

בתום התצוגה הוענק הפרס על שם פיני לייטרסדורף לבוגרים אורי איידלמן ודניאל בירי. ההכרזה נעשתה בתום תצוגת האופנה והפתיע רבים מאחר ולראשונה בתולדות הפרס, הוא ניתן לשני בוגרים שונים. "אם תסע לריו…", קולקציית הגמר של אור איידלמן, המושפעת מברזיל ארץ הולדתו, זיכתה אותו בפרס של 40,000 ש"ח ודניאל בירי זכה בפרס בסך בפרס בסך 10,000 ש"ח על הקולקציה F.C. BIRI השואבת השראה מעולם הכדורגל. 

rnrn

>> כל הדגמים, כל המעצבים: בקרו באתר הבוגרים!

rnrn

הקולקציה הזוכה של אור איידלמן (צילום: רפי דלויה)

rnrn

השנה בולטת במיוחד הכמות הגדולה של בגדי גברים, כ- 10 קולקציות גברים בלבד ומספר קולקציות נוספות המציגות ביחד גברים ונשים. כמו כן, הגיוון הרחב בקולקציות בלט כבר במבט ראשון עם אסתטיקה הנעה מעולם הכדורגל ועד למחוזות מעודנים ומעושנים.

rnrn

סוגיות תרבותיות וחברתיות עמדו במוקד קולקציות רבות אשר בחנו את היחס בין עיצוב ללאומנות ותת תרבויות, מרכז ופריפריה, לוקליות וגלובליות, ושאלות של זהות ומגדר. הבוגרים הצליחו לקחת השראה מעולמם הפרטי וליצור קולקציות הקוראות תיגר על נושאים רחבים יותר, הנוגעים לכולם.

rnrn

>> כל הדגמים, כל המעצבים: בקרו באתר הבוגרים!

rnrn

בראש העמוד: הקולקציה הזוכה של דניאל בירי (צילום: רפי דלויה) 

rn", #, #'

בודק...