תערוכת "ארגמן": יצירות טקסטיליות בהשראת סיפורי הנביאים

חדשות ואירועים

תערוכת "ארגמן": יצירות טקסטיליות בהשראת סיפורי הנביאים

מתפילת חנה עד לקינת דוד, מסיפורה של מיכל עד למעילו של שמואל: סטודנטיות ובוגרות המחלקה לעיצוב טקסטיל העניקו פרשנויות אישיות לספרי הנביאים ויצרו סדרת עבודות שיוצגו בתערוכת "ארגמן". הפרויקט הייחודי, פרי שיתוף פעולה עם מיזם 929 ו"קרן עדי", אפשר את בחינת הדהודו העכשווי של הטקסט התנ"כי באמצעות חומריות טקסטילית הנעה בין מסורת לחדשנות. 

קינת דוויד, תפילת חנה, ארון האלוהים ותפקידו במערכה מול פלישתים, טקסי אבלות והמלכה, פילוג הממלכה וסיפורים נוספים נקראו מחדש על-ידי הסטודנטיות/בוגרות וקיבלו פרשנות אישית מורחבת: הן בקריאת הטקסט המקורי, הן דרך יצירת האובייקט הטקסטילי המשקף אותו. רבדים אלו עובדו לצורה וחומר, תוך התייחסות לקישורים זעירים דרכם באים לידי ביטוי תכנים, מוטיבים ומוטיבציות של הקורא העכשווי, כמו גם יחסו אל הכתובים. 

בחזרה למקורות // עיצוב: נטע קפון, צילום: אחיקם בן-יוסף

התנ"ך הוא היסוד הכתוב של היהדות במגוון גלגוליה התרבותיים ועד היום ניכרת השפעתו על האופן בו זהויות נבנות ומתפרשות – במישור האישי-הביוגרפי, הציבורי-חינוכי והמדיני-פוליטי. פרויקט ארגמן אפשר להדגיש את חשיבותו התרבותית ואת עדכניותו של התנ"ך, תוך שימור פעולת הפרשנות המלווה את היהדות לדורותיה. 

ראש המחלקה לעיצוב טקסטיל, ד"ר קטיה אויכרמן, אמרה כי "העבודות – בעשייתן ובנוכחותן – מאפשרות לחוות את הצטלבויות הזמן השונה. הפעולות הטקסטיליות של אריגה ורקמה, סריגה וליפוף, קיפול והדפס חזרתי דורשות בחירה מדויקת והתרחקות ממושא העבודה על דרך ההפשטה. באופן מופלא וחיוני, מתגבשת בפעולות אלו חווית הזמן האחר, בו החוויה האישית, האינטימית והממשית ביותר, מצטלבת עם זמן ציבורי-היסטורי ויוצרת מיתולוגיה חדשה ועדכנית".

בראש העמוד: עיצוב של ליעם מאייר (צילום: אחיקם בן-יוסף)

בודק...