תוק תוק תוק: תערוכת יחיד של האמן, הקומיקסאי והמאייר איציק רנרט

חדשות ואירועים

תוק תוק תוק: תערוכת יחיד של האמן, הקומיקסאי והמאייר איציק רנרט

'"

לאורך השנים יצר האמן, הקומיקסאי והמאייר איציק רנרט אינספור שרבוטים ודימויים שנולדו באופן אינטואיטיבי, אוטומטי, כמעט אובססיבי. אלו הצטברו לארכיון גדוש של "אמנות מגירה" פרטית, פרי ידיו של אדם היודע לצייר, הנהנה מכתב היד של עצמו ולכאורה לא יותר מכך. בתערוכת היחיד "תוק תוק תוק" נאספו הדימויים הספורדיים הללו לתוך קונטקסט המבקש "להציל" אותם מגורל של מקריות ולהכניסם למערך של מובן וקוהרנטיות.

rnrn

rn

​העבודות של רנרט מציגות לעתים קרובות מצבים שהם על סף המוזר והמקולקל: הן דקורטיביות ומפתות, אך שורה עליהן אווירה ביזארית הלכודה בתוך הקו האלגנטי והנוסטלגי שלו. 

rn

rnrn

rnrn

לצד מספר עצום של רישומים ידניים, שהם ה"דודלס" של רנרט, יוצגו בתערוכה עבודות דיגיטליות צבעוניות ומטופלות. התנועה בהן קפואה, מושתקת, הגיבורים חסרי הבעה, פניהם מלנכוליות וחתומות, לעתים קרובות הם מפגינים מחוות לא מובנות ומשדרים מצוקה וחידלון; הם גלמודים, עריריים, תלושים ונראים כאילו הם עוסקים בפנטומימה, מדגמנים לצילום מבויים או משחקים בסרט אילם.

rnrn

הדימויים שנבחרו לתערוכה מתארים יצורים אנושיים או סמי-אנושיים בתנוחות ומצבים שונים, חלקם בשחור-לבן, חלקם בצבע, ובסביבות ארכיטקטוניות גרפיות ובלתי מציאותיות. ברוב העבודות אפשר לזהות טיפוס פנים מסויים, הפנים דומות מאד לפני אמו של האמן ולפניו שלו בילדותו. 

rnrn

rnrn

שם התערוכה – "תוק תוק תוק" – מתייחס באופן משועשע לנסיונו של רנרט להיכנס לעולם האמנות ולהתקבל במסגרתו כמהגר חוקי המגיע מדיסציפלינה חזותית אחרת. בכך היא מביאה לידי ביטוי את המתח השורר באופן מסורתי בין תחומי האמנות והאיור, תוך הצפה של האפיונים, ההיררכיות והדוגמות הישנות אודותם: האחד לכאורה שימושי ויומיומי, השני לכאורה הגותי ונשגב.

rnrn

את התערוכה אוצרת ד"ר חנה פרוינד-שרתוק – ראש המחלקה לאמנות ב"מנשר" ומרצה ביחידה ללימודי תרבות ב"שנקר", והיא מתקיימת בחסות ושיתוף פעולה של "מפעל הפיס". 

rnrn

rn", #, #, "

איציק רנרט – דיקן הסטודנטים של שנקר וחבר סגל בכיר במחלקה לתקשורת חזותית – הוא מבכירי האמנים והיוצרים בישראל ועבודותיו הוצגו בתערוכות רבות בארץ ובעולם. 

rnrn

במהלך השנים שימש רנרט כמעצב עתונות ברבים מכלי התקשורת המובילים בארץ, אייר ויצר עבורם טורי קומיקס וקריקטורות ושימש כארט-דיירקטור במשרדי פרסום גדולים. היה חבר בקבוצת הקומיקס האלטרנטיבי "אקטוס" ואייר ספרי ילדים מוערכים, בהם: "האיש עם הסיפור בראש" של יוסי בנאי ו"אלרגיה" של יהונתן גפן.

rnrn

בין השנים 2012-2007 עמד רנרט בראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, קודם לכן עמד בראש מסלול האיור במחלקה לתקשורת חזותית באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" ובראש המחלקה לאיור בבית הספר לאמנויות "אסכולה".

rnrn

rn"'

בודק...