שמיכה מחבקת: פרויקט מרגש של שנקר והמרכז לבריאות הנפש לב השרון מגיע לשיאו עם תערוכה מיוחדת

חדשות ואירועים

שמיכה מחבקת: פרויקט מרגש של שנקר והמרכז לבריאות הנפש לב השרון מגיע לשיאו עם תערוכה מיוחדת

'"

פרויקט "שמיכה מחבקת" הינו פרי שיתוף פעולה יצירתי ומרגש בין המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לבית המרכז לבריאות הנפש לב השרון לטיפול בנפגעי/ות טראומה על רקע תקיפה מינית. אחת מכל שלוש נשים, ואחד מכל שישה ילדים, יעברו תקיפה מינית במהלך חייהם. אירוע של תקיפה מינית הינו טראומטי ויכול להביא להתפתחות של משבר נפשי שאחד מביטוייו הוא קושי בוויסות חושי. המשמעות של קשיים בוויסות חושי היא שכל גירוי קטן עלול לגרום לסבל נוראי ולעיתים ישנם מצבים שהמטופלת לא תרגיש כלום/תרגיש מנותקת לגמרי מהעולם ומהסביבה.

rnrn

אחד מהאמצעים התחושתיים היוצר משקל פיזי קבוע ואשר נמצא בשימוש במערך הטראומה המינית שבמרכז הרפואי "לב השרון" הינו "שמיכה כבדה".  השמיכה, כשמה כן היא, שוקלת 10 ק״ג בממוצע והיא כלי טיפולי המשמש לצורכי וויסות חושי ורגשי למטופלים הנמצאים במצב נפשי משברי ובייחוד למטופלות הסובלות מההשלכות של טראומה מינית.

rnrn

בינואר 2017 חברו מרכז בריאות הנפש ״לב השרון״ והמחלקה לעיצוב אופנה לפרויקט משותף וחלוצי בו נלקחה השמיכה הכבדה שנעשה בה שימוש עד היום והיא עוצבה מחדש על ידי סטודנטים מהמחלקה. מיזם זה יצר 10 שמיכות כבדות בעלות אמירה אסתטית, טיפולית וחברתית המתייחסת לצרכים הייחודיים של נפגעי/ות טראומה מינית.

rnrn

פרזנטציית "שמיכה מחבקת" (צילום: אחיקם בן יוסף)

rnrn

המחלקה לעיצוב אופנה בראשותה של לאה פרץ נאותה לשתף פעולה בהתנדבות עם בית החולים לב השרון ביוזמתה הברוכה של ד"ר ענת כרם אנג'ל – חוקרת ומטפלת גוף ונפש, יחד עם הגב' אורלי דנקנר – יו"ר עמותת ידיד בלב ובנפש ובתיווכה של הגב' הילה רהב. הסטודנטים משנה ג' במחלקה לעיצוב אופנה נפגשו עם הצוות הרפואי בראשותו של ד"ר שמואל הירשמן – מנהל המרכז הרפואי לב השרון ומנהל המערך לטיפול בטראומה מינית יחד עם הגב' עמליה בן משה – עובדת סוציאלית, פסיכותרפיסטית, ראש תחום טראומה במרכז.

rnrn

הסטודנטים שהתנדבו לפרויקט כמו גם הצוות הבכיר של המחלקה לעיצוב אופנה שהתנדבו להנחות וללוות את הסטודנטים, עבדו במשך מספר חודשים באופן רציף בסופם הציגו בפרזנטציה עשר וריאציות עיצוביות למוצר "שמיכה כבדה".השמיכות הכבדות שנוצרו בפרויקט ייחשפו לקהל הרחב בתערוכת "שמיכה מחבקת" בגלריה לורבר ואת הצגת השמיכות עצמן תלווה תערוכת צילומים של הצלמת מירי דוידוביץ' שתראה מובילי דעת קהל מעולמות התרבות והתוכן מצולמים עם השמיכות שהגיעו למקומות הראשונים.

rnrn

המצולמים הם גלית גוטמן, שחר פאר, יעל גולדמן, רות אסרסאי, טיילור מלכוב, סתיו סטרשקו, הראל סקעת, ישראל אהרוני, אברהם טל ומוטי רייף. בתערוכה יוצעו עשר השמיכות שעוצבו במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר כתרומה למערך לטיפול בטראומה מינית במרכז לבריאות הנפש לב השרון.

rnrn

רכז הפרויקט, קונספט וניהול קריאטיבי: רונן לוין

rnrn

צילום: מירי דוידוביץ  /  סטיילינג: אורן דר

rnrn

איפור: ורד ספיבק  /  שיער: קוסטה וליאור גרין ל"סולו" 

rnrn

יחסי ציבור: שחף סגל ל"רוני ארנון"

rnrn

דוברות שנקר: נעמה כהן, תום בוקשטיין

rnrn

צילום ותיעוד שנקר: אחיקם בן יוסף

rnrn

תודה מיוחדת לשיקום אחר, מילגה, ברעם, יינות ברקן, קפה ג'ו, תוסף ורע – בית מלאכה לצילום על עזרתם הנדיבה.  

rnrn

    rnt

  • אל תחמיצו: לעמוד האירוע בפייסבוק לחצו כאן!
  • rn

rn", #, #'

בודק...