שיתוף פעולה בין המחלקה להנדסת חומרים פולימרים בשנקר וחברת HP Indigo הוביל ליצירת חלוקי מגן לצוותי הרפואה

חדשות ואירועים

שיתוף פעולה בין המחלקה להנדסת חומרים פולימרים בשנקר וחברת HP Indigo הוביל ליצירת חלוקי מגן לצוותי הרפואה

'"

ההחמרה בהתפשטות וירוס הקורונה הובילה את המומחים בתחום לנסות ולמצוא פתרונות יצירתיים ומעשיים במלחמה נגד הווירוס.

rnrn

אחת מהבעיות הראשונות שהתגלו לאור המצב היא המחסור הקריטי שנוצר בזמינות פריטים חיוניים ביותר לעת זו, כשבתוך ימים אזל, בין היתר, רוב המלאי של החלוקים והחליפות הרפואיים, שבשימוש צוותי הרפואה וכוחות העזר בכל בתי החולים ומוסדות הבריאות השונים ברחבי הארץ.

rnrn

rn

סאגה זו הובילה למציאת פתרון שאפתני – הקמה והרצה של קו תעשייתי 'חדש' לייצור חלוקים וחליפות מיגון לצוותי רפואה.

rn

rnrn

את היוזמה החלו במשותף רועי ועקנין – המנכ"ל והבעלים של חברת אבי פלסט בע"מ (יצרנית מוצרי פלסטיק) ורוני לפבר – מנכ"ל חברת RSL, המתמחה בייזום והובלת פרויקטים של חדשנות בתעשייה היצרנית.

rnrn

השניים רתמו לפרויקט את פרופ' עמוס אופיר – ראש המחלקה להנדסת חומרים פולימרים בשנקר, יחד עם צוות מרכז הפלסטיקה והגומי לישראל ויכולות המעבדה של שנקר.

rnrn

לצורך הרצת הפרויקט בלוח זמנים הקצר, גויסו לפרויקט גם גדעון גוטרי – מעצב המוצר, והמהנדס אבשי אלוני – המתכנן של התבנית ושל קו מכונת הייצור התעשייתית.

rnrn

בהמשך גייס פרופ' עמוס אופיר את חברת HP-Indigo, כדי שיצטרפו וייתנו את תרומתם המשמעותית בהובלה טכנולוגית-מקצועית של ההקמה וההרצה של קו הייצור.

rnrn

rnrn

המטרה העיקרית לפרויקט היא לתכנן מוצר ולהעמיד קו תעשייתי לייצור של חלוקים/חליפות פלסטיק 'סטריליות' למיגון צוותי רפואה – האטומות למעבר מולקולות ואדי מים, וכן כנגד מעבר של למיקרו-חלקיקים ומיקרו-אורגניזמים.

rnrn

הרציונל והתכלית של הפרויקט הן תכנון מוצר ופיתוח חומר (יריעה מותאמת להגדרות), ותכנון מכונה ליצור רציף ומהיר של חלוקי פלסטיק (אטומים לנוזלים, לאדי מים ולמיקרו-חלקיקים/אורגניזמים), העשויים מיריעות המיוצרות בקו-אקסטרוזיה בנוסחת חומרים ייחודית שעל בסיס PE. הכוונה היא לייצר, באופן רציף, חלוק רפואי שלם בפעולה אחת, ללא מגע יד אדם, כאשר למכונה מוזן גליל המכיל יריעה כפולה (שרוול), ביצוע חיתוך והלחמה בפעולה אחת, וגלילה לגליל תוצרת מוגמרת.

rnrn

rnrn

מספר ימים לפני תחילת הפרויקט הוחלט לחבור לחברת HP Indigo, אשר התחילו בתהליך ייצור מוצר דומה. החיבור הוביל לשיתוף פעולה מדהים, שהביא לתוצאות ותפוקות מרשימות, המבוטאות בסיכומים מפורטים של 'סקרי התיכון' שנערכו בשבועיים האחרונים.

rnrn

מסמך מפורט על האפיון המעבדתי שנעשה על היריעה, שממנה עתיד להיות מיוצר המוצר הסופי, הועבר לאישור רשויות משרד הבריאות, מבחינת ההתאמה שלה לייעוד השימוש על ידי צוותי הרפואה.

rnrn

rnrn

כמו כן, על בסיס כל המידע המעבדתי והתכנוני המתואר לעיל, הוגשה לרשות החדשנות תכנית מימון לפרויקט, במסגרת קול הקורא המיוחד של הרשות, לתמיכה ומימון בפרויקטים שעניינם התמודדות עם התפשטות וירוס הקורונה.

rnrn

צוותי המחקר של מרכז הפלסטיקה בשנקר ממשיכים במשימות סיוע ותמיכה לרשויות הבריאות ולחברות מהתעשייה, בנושאים ואתגרים שונים הקשורים לסוגיית הקורנה. המרכז נרתם למאמץ הלאומי, המתמקד כעת במניעת ההתפשטות של הנגיף, וממשיך לעבוד כדי להעניק שירותי מעבדה וייעוץ בכל הקשור לנושאים הנוגעים לפולימרים, מוצרי פלסטיק, גומי, חומרים מרוכבים, אריזות מזון ואחרים.

rn", #, #'

בודק...