שינוי למען האחר: קורס חברתי מבית היוצר של המחלקה לעיצוב אופנה והיחידה למעורבות חברתית במכללת שנקר

חדשות ואירועים

שינוי למען האחר: קורס חברתי מבית היוצר של המחלקה לעיצוב אופנה והיחידה למעורבות חברתית במכללת שנקר

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, בשיתוף היחידה למעורבות חברתית, יצרו שיתוף פעולה ייחודי עם בית הילדים אמונה ע"ש צבע אלעזריקי, במסגרת הקורס  F4*3D – הנלמד במחלקה לעיצוב אופנה (הנחייה: אורית פרייליך, רן קזס ודבי אלחייני).

הקורס החל בנסיעה לבית הילדים בנתניה במטרה לחשוף את הסטודנטים למפעל אנושי משמעותי של נתינה, שיקום ומתן עולם שלם של הזדמנויות עבור דרי הבית.

לידור אטיאס

הפרויקט של לידור עטאס

במהלך הביקור נחשפו הסטודנטים לילדים (בגילאים 9-16) והציגו בפניהם את תהליך ניתוח, אפיון-מחקר, ושחזור של פריט לבוש מקצועי מהעבר. בהמשך, במפגשים בתוך שנקר – הילדים ראו כיצד מתחילים תהליכי העבודה על הדגמים. המפגשים במהלך הקורס נתנו אפשרות לשתף ולחנוך את ילדי הבית בתהליך עיצוב אופנה יצירתי ומשמעותי שנעשה אף הוא בתוך כותלי הכיתות בשנקר.

דנה תודר

הפרויקט של דנה תודר

"שיתוף הפעולה אפשר לשני הצדדים להיחשף לעולם חדש אשר יתכן שלא פגשו בעבר, וכל זאת במסגרת תומכת פרודוקטיבית ופורייה. מכתבי התודה שקבלנו מאת הילדים – דרך הפסיכולוגית של המקום גיתית זיו יעקובזון שליוותה אותם ואותנו לאורך כל הסמסטר – לא רק שהרטיטו את לב כל אחד ואחד מאתנו – אלא שהרגשנו שהמפגש ההדדי הניב תוצרים מעוצבים הרבה יותר 'שלמים'", מספרת קרן ביתן שמש – מנהלת היחידה למעורבות חברתית בשנקר. 

מטרות הקורס הן לתת את הכלים ולעודד חשיבה עיצובית ייחודיות, שנובעת ממחקר של ביגוד טכני – כשהכוונה היא לביגוד שמאפשר ללובש – בזמן שהוא לובש אותו – לעשות את המטלות הפיזיות שלהם הוא נדרש מתוקף מקצועו.

עדן פריד

הפרויקט של עדן פריד

בראש העמוד: הפרויקט של אלכס זק | צילומים: אחיקם בן יוסף

בודק...