רואה את הנולד: מיכל לבל - בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית - זכתה בתחרות עיצוב בינלאומית בנושא העתיד

חדשות ואירועים

רואה את הנולד: מיכל לבל – בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית – זכתה בתחרות עיצוב בינלאומית בנושא העתיד

איך יראו החיים שלנו בעוד 100 שנה? מיכל לבל – בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית – חזרה לעתיד ופיתחה מערכת חיסונית חכמה של "תאי טקסטיל", שזיכתה אותה – בהווה – בתחרות בינלאומית של מותג השעונים היוקרתי Rado. חברי ועדת השיפוט הבכירים, בהם: מעצב העל האיטלקי ג'וליו קפליני והטרנדולוגית לי אדלקורט, התרשמו מהפרויקט המעמיק והמרשים של לבל והעניקו לה את המקום הראשון בקטגוריית עיצוב פנים. 

במסגרת תחרות Rado Star Prize, בשיתוף בית-הספר הגבוה לעיצוב ואופנה Marangoni, התבקשו מעצבים צעירים מרחבי העולם לדמיין את העולם של שנת 2120 ולהציע פיתוחים חדשניים ברוח התקופה. לבל, המשלימה בימים אלו תואר שני בטקסטיל ומשטחים במוסד האיטלקי המוביל, יצרה יריעות ביומטריות מתקדמות לגוף, המשנות את תפקודן בהתאם לתנאי הסביבה ולצרכי המשתמש. 

"בעולם העתידי אליו התייחסתי, ינוהל כל המידע אודותינו על-ידי מערכות ביומטריות", סיפרה לבל על הפרויקט הזוכה והוסיפה כי "שילוב בין חומרים אורגניים וביולוגיים יאפשר לטקסטיל להפוך לחלק מהאורגניזם החי, שיהווה מעין עור שני מתקדם וחכם".

מיכל לבל מקבל את פרס Rado הבינלאומי (יח"צ) 

לבל סיימה את לימודיה בשנקר בשנת 2015, מאז היא מתמחה בתחום הטקסטיל במסגרת מסלול לתואר שני ב-Marangoni. "הלימודים במוסד הבינלאומי מאתגרים ומעניינים, אבל בעיקר גרמו לי להבין כמה שנקר הכינה אותי ללימודים גבוהים מכל סוג שהוא", אומרת לבל ומוסיפה כי "הידע שצברתי בתחום העיצוב הגרפי והאיור, האופן שבו אני יכולה לפתח קונספט, לחקור אותו ולהגיע לתוצאות מרשימות שמשלבות ידע קודם – כל אלה הם יתרון שאני מרגישה שיש לי".

"ללימודים באיטליה – ובמילאנו בפרט – יש יתרון עצום: הכל מתחיל מכאן", מספרת לבל על חוויותיה מהשנה האחרונה: "ללמוד במילאנו זה אומר להיות נגישה וחשופה ממקור ראשון לדברים מדהימים – מערבי פתיחה והשקות, עד לשבוע העיצוב שבדיוק נגמר וזכיתי לבקר בו". 

בראש העמוד: המשטחים החכמים שפיתחה מיכל לבל (יח"צ)

בודק...