פרויקט הגמר של אביאור זאדה ואליעד מיכלי, בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי, זכה בפרס "אבן קיסר" למעצבים צעירים

חדשות ואירועים

פרויקט הגמר של אביאור זאדה ואליעד מיכלי, בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי, זכה בפרס "אבן קיסר" למעצבים צעירים

אמא אדמה: פרויקט הגמר של אביאור זאדה ואליעד מיכלי – בוגרים טריים של המחלקה לעיצוב תעשייתי – זכה בפרס אבן קיסר למעצבים צעירים. עבודת המחקר המקיפה שלהם "אבן יסוד" נולדה מתוך השאלה "מהו עיצוב מקומי", ממנה יצאו למסע לאורכה ולרוחבה של ישראל, בסופו פיתחו חומר חדש המגלם בתוכו את שיוכו הגיאוגרפי, ההיסטורי והתרבותי.  

"בשלב הראשון יצאנו לסייר ברחבי ישראל – החל מרמת הגולן ועד הים המלח – ואספנו חומרים טבעיים המאפיינים אותם", מספרים זאדה ומיכלי: "חקרנו את תכונותיהם ובדקנו כיצד ניתן לחבר ביניהם באמצעות חומרים שונים". 

בתום תהליך האיסוף והמחקר, פיתחו זאדה ומיכלי "חומר מקומי" לעיצוב אובייקטים המגלמים בתוכם את סיפורו של החומר והמקום ממנו הגיע. תהליך המחקר והחשיבה הוביל אותם להתמקד ביצירת חוצצים לבית בהשראת המשרבייה – אלמנט אדריכלי שמקורו במזרח-התיכון ובאקלים המאפיין אותו. "עבורנו זוהי דוגמה לאובייקט מקומי – עיטורי אך גם פונקציונלי – שלא היה יכול להתפתח באירופה, אמריקה או כל מקום אחר", הם מספרים.

"אנחנו מאמינים שמחובתנו כמעצבים תעשייתיים להשתמש במשאבים מקומיים, ובסיוע של אוכלוסיה מקומית נוכל לתרום את חלקנו לתרבות המתהווה", אומרים זאדה ומיכלי על הפרויקט יוצא הדופן ומוסיפים כי "אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה והידע שיצרנו, יחד עם הרצון להשפיע ברמה החברתית, יהוו מקרה מבחן לשימוש דומה בעולם". 

אבני דרך: פריטים מתוך הפרויקט הזוכה של זאדה ואליעד (צילום: אחיקם בן-יוסף)

פרס אבן קיסר למעצבים צעירים שם לו למטרה לתמוך ולקדם פרויקטים יוצאי דופן העוסקים בסביבה הביתית ומבוססים על מחקר מעמיק, ניסיוני ופורץ דרך בחומר. מתוך כ-150 בוגרים שסיימו השנה את לימודיהם במחלקות לעיצוב תעשייתי במוסדות האקדמיים המובילים בארץ, נבחרו 20 פרויקטי גמר מצטיינים, שבלטו במקוריותם ובאיכותם. 

בצוות השופטים המקצועי של התחרות לקחו חלק: מיה דבש, אוצרת ראשית בפועל של מוזיאון העיצוב חולון; רענן שטרן, אדריכל ובעלים של "רענן שטרן אדריכלים"; יובל סער, העורך הראשי של מגזין פורטפוליו.

בראש העמוד: פריטים מפרויקט הגמר הזוכה של זאדה ומיכלי (צילום: אחיקם בן-יוסף)

בודק...