פורטפוליו: בוגרי 2017 של בית הספר לאמנות רב-תחומית

חדשות ואירועים

פורטפוליו: בוגרי 2017 של בית הספר לאמנות רב-תחומית

'"

״משיחה בדבש במחיר חיסול״ מציעה אחת מעבודות הווידאו־ארט של רביד פרידמן, שנלקחה מיוטיוב מופרך כלשהו. דבש הוא חומר טעון, שבין יתר סגולותיו, אם להאמין למוכרת, הוא תורם לגבריות ולתחזוקת הליבידו. ואם לא זה אז הוא סתם זהוב ומתוק ועשיר ודביק, מה כבר יכול להיות רע? תחת הכותרת ״שימור לקוחות״ פרידמן מחפצנת גברים ללא היסוס, מכניסה אותם לפולחן הצריכה וטיפוח הגוף, מורחת אותם בדבש, ממיסה אותם בסאונות, בוחנת את כוחם בחדרי כושר ואוטמת אותם בתוך מסכים כציפורים בכלוב. המיצב שלה נע בין סיוט לפנטזיה של היפוך מגדרי.

rnrn

לא הכול דבש במחזור השישי של בוגרי בית הספר לאמנות בשנקר. יש בתערוכה לא מעט מכאובים וסיפורי תלאות – של האמנים עצמם, אבל גם של דור ההורים ואפילו הסבים. אלה מחוללים יחד עם רוחות רפאים מהעבר, הן של בוגרים קודמים שהותירו חותם והן של אירועים שלא ישכחו בקלות. ואלה חדשות טובות. בתוך פחות מעשור הצליחה ההיסטוריה הקרובה של בית הספר לאמנות לגבור על הנוסטלגיה של בניין ״עלית״ ההיסטורי, ולמלא את הקירות בזיכרונות ובתוכן אקטואלי – הישג לא מבוטל בעידן הזבנג וגמרנו ועברנו הלאה.

rnrn

חובת ההוכחה מוטלת בכל שנה מחדש על תערוכת הבוגרים, להותיר עוד שכבת זיכרון בגיאולוגיה של המקום. ״הלימודים אינם מתקיימים בבידוד, הם אינם מנותקים מהמרחב הציבורי ומהשיח הציבורי. יחד עם זאת, זוהי סביבה מוגנת ומגוננת, שממנה הם יוצאים לחברה משוסעת וחסרת סובלנות״, מזכיר להם ראש בית הספר, רועי קופר. כאילו אפשר לשכוח.

rnrn

rnrn

בראש העמוד: מתוך פרויקט הגמר של אביב גרינברג (צילום: אחיקם בן יוסף)

rn", #, #'

בודק...