סטודנטים ובוגרות של המחלקה לתקשורת חזותית זכו במקום הראשון והשני בתחרות סרטוני אנימציה קצרים בנושא דון-קישוט

חדשות ואירועים

סטודנטים ובוגרות של המחלקה לתקשורת חזותית זכו במקום הראשון והשני בתחרות סרטוני אנימציה קצרים בנושא דון-קישוט

נלחמים בתחנות רוח ומנצחים: שחר צין ודריה כהן – סטודנטים משנה ד' במחלקה לתקשורת חזותית – זכו במקום הראשון בתחרות Maratoon ליצירת סרטוני אנימציה קצרים ב-5 ימים. במקום השני זכו בוגרות המחלקה תמר עקביה ודורית מגידור על התסריט שגיבשו לסרטון שהציגו.

הנושא המרכזי שנבחר לתחרות – המתקיימת זאת השנה השביעית בסינמטק חולון – היה "דון קישוט", לציון 400 שנה ליציאתו לאור של החלק השני של הספר מאת מיגל דה-סרוונטס.

הסרטון הזוכה – "Knight to 5" – עוקב אחר קורותיו של דון-קישוט מודרני, המתמודד עם האתגרים והקשיים שמזמנים לכולנו חיי היומיום. חבר השופטים נימק את הבחירה בו בכך שהוא "משלב אנימציה ברמה גבוהה, הומור ורמיזות לעולם הגיימינג, ליצירה שלמה הדנה בגבורה בעידן המודרני ולחשיבות שברומנטיקה בזמננו".

צפו בסרטון "Knight to 5":

הסרט של עקביה ומגידור, שקטף את פרס התסריט המצטיין, עוקב אחריו מעלילהם של דון-קישוט ונושא כליו סנשו פנשה, תוך שימוש חכם באנימציית קאט-אאוט ואלמנטים מתוך היצירה בה חיו וצמחו. על עבודתן אמרו השופטים כי היא "משקפת היטב את אחד הרעיונות המרכזיים והמרתקים ביותר שברומן דון קיחוטה – טשטוש הגבולות בין מציאות למיבדה (פיקשן) ותפקידו של היוצר, תפקידם של הגיבורים ושל כל הדמויות במהתלה".

בטקס חגיגי שנערך בתום אירועי ה-Maratoon בסינמטק חולון, העניק קונסול ספרד בישראל – מר חואן וילאר – את הפרס הראשון לצין וכהן: טיסה ומלון ל-3 לילות לשני לפסטיבל האנימציה הבינלאומי ANIMAC בליידה, ספרד. יעקב גרוס, אחיינו של יורם (ז"ל) וסנדרה גרוס, העניק בשם המשפחה פרס על סך 2,500 ש"ח לעקביה ולמגידור. 

צפו בגרסה של עקביה ומגידור לדון-קישוט:

מסורת ה-Maratoon הייחודית יצאה לדרך לפני שבע שנים, כשהאתגר שהיא מציבה למשתתפים הוא ליצור סרטי אנימציה קצרים בזמן קצוב בהתאם לנושא שנחשף באירוע הזנקת התחרות. לצורך השלמת המשימה מוקצבים למתמודדים 5 ימים, בסופם עליהם להציג סרטון בן כדקה. 

בחבר השיפוט המקצועי של התחרות השתתפו: עינת טלמון, מנהלת מחלקת תרבות במכון סרוונטס; אסף גמזו, אוצר המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון; ניר שלמון, במאי אנימציה וראש מחלקת אנימציה במנשר.

בראש העמוד: צילומסך מתוך הסרטון הזוכה של שחר צין ודריה כהן

בודק...