סופשנה 2017: בוגרי המחלקה לעיצוב תכשיטים עיצבו קולקציות מגוונות החוקרות את מהות האובייקט

חדשות ואירועים

סופשנה 2017: בוגרי המחלקה לעיצוב תכשיטים עיצבו קולקציות מגוונות החוקרות את מהות האובייקט

'"

השנה חוגגת המחלקה לעיצוב תכשיטים ח"י שנות פעילות, ואין דרך ראויה יותר לחגוג מאשר לחוות את העושר הרעיוני והצורני, את ההישגים המקצועיים והאמנותיים המגולמים בפרויקטי הגמר של בוגרי מחזור 2017. בפרויקטים אלו ניתן למצוא את מלוא מנעד היצירה – מתכשיטים ששואפים למעמד של יצירת אמנות יחידנית ועד לקולקציות שמחדשות בתוך תחום התכשיטים המסחריים.

rnrn

דגש עקרוני שמלווה את תכנית הלימודים של המחלקה לאורך ארבעת שנות התואר הוא אופן התייחסותו של תכשיט לגוף העונד – ולעתים גם לגופו של היוצר – למין המגע הפיסי שביניהם ועד לאופן שבו תכשיט וגוף מנסחים אחד את השני. לצד עיסוק זה ושלובה בו עומדת השאלה: מה תכשיט עושה? מה היא הפונקציה שלו? דומה ששני הדיונים האלה עומדים באופן מובלט במרכז מחקרן של חלק גדול מן הבוגרות והבוגרים.

rn", #>", position: nil, created_at: "2017-08-06 08:14:55", updated_at: "2023-07-26 11:08:31", start_date: nil, end_date: nil, place: nil, longitude: nil, latitude: nil, event_type_id: nil, website_url: nil, phone_number: nil, email: nil, degree: 1, faculty_id: nil, external_link: nil, parent_id: nil, lft: 20039, rgt: 20040, depth: 0, use_parents_menu: false, short_title: "סופשנה 2017: עיצוב תכשיטים", tags: "סופשנה", "סופשנה2017", "סיפורי בוגרים", function: nil, mailto: false, new_tab: false, is_menu: false, is_banner: false, redirect: nil, header_image_title: nil>, #>", position: nil, created_at: "2017-08-06 08:14:55", updated_at: "2023-07-26 11:08:31", start_date: nil, end_date: nil, place: nil, longitude: nil, latitude: nil, event_type_id: nil, website_url: nil, phone_number: nil, email: nil, degree: 1, faculty_id: nil, external_link: nil, parent_id: nil, lft: 20039, rgt: 20040, depth: 0, use_parents_menu: false, short_title: "סופשנה 2017: עיצוב תכשיטים", tags: "סופשנה", "סופשנה2017", "סיפורי בוגרים", function: nil, mailto: false, new_tab: false, is_menu: false, is_banner: false, redirect: nil, header_image_title: nil>, "

ההתייחסות הפיזית מקבלת מקום בולט בפרויקטים שונים המתייחסים לנקודות ההשקה בין הגוף לאובייקט כמקור להשראה ויוצרים תכשיטים וכלים המכילים דמיון לגוף, מתעצבים על ידי תנועתו ומכילים אותו לאחר מותו. שאלת הפונקציה נוכחת כאן ומקבלת נוכחות בולטת גם בפרויקטים נוספים אשר עוסקים בנושאים מגוונים כגון פולחן יהודי, נשיות, טבעות אירוסין ודור ה-Y. שאלות של מנגנון ומבנה נוכחות גם הן ומשחקות תפקיד משמעותי בחקירת תפקידו של התכשיט, נוכחותם של מנגנוני השיבוץ והסוגר והיחס בינם לגוף האנושי. 

rnrn

מבטן של חלק מן הבוגרות השנה מופנה כלפי חוץ – מבט אוצרותי המסתכל אל העולם שמחוץ לתכשיט ואל הסביבה המידית שלהן היוצר דרך איסוף חפצים ומייצר אמירה על אובייקט ועל אקט האיסוף כשלעצמו. כמו כן, ישנה התמקדות בחומרים או דימויים ספציפיים המטופלים במגוון גישות טכנולוגיות, עיצוביות ואמנותיות לכדי אמירה אישית ייחודית. 

rn"'

בודק...