סופשנה 2017: בוגרי המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה הציגו עיצוב כפעולה חברתית

חדשות ואירועים

סופשנה 2017: בוגרי המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה הציגו עיצוב כפעולה חברתית

'"

בוגרי מחזור 2017 של המחלקה לעיצוב מבנה וסביבה בחרו לעסוק באפשרות להניע שינוי חברתי באמצעות פעולת העיצוב. המחלקה ככלל עוסקת בשאלה כיצד מעצבים מדמיינים את העתיד של החברה ומעצבים עבורה, כאשר הפרויקטים השונים מציגים את העיצוב כפעולה ציבורית – כזו העוסקת במשותף – בנחלת הכלל ולא בבוטיק. 

rn", #, #, "

חלל התערוכה היה מחולק לשני חלקים: קומת הכניסה מתפקדת כאינדקס המוסר מבט-על אודות המרחבים והסוגיות בהם הסטודנטים טיפלו בשנה הנוכחית; בעוד החלק השני פרוס על פני הקומות העליונות של הבניין, מאפשר להעמיק בפרויקטים השונים ומתעכב על הקשר המושגי והמחשבתי ביניהם. התערוכה כולה נפרסה כמעין אפקט דומינו המזכיר את הדרכים השונות בהן שינוי עשוי להתחולל – כזה המתפשט במרחב מפרט לפרט, מאדם לאדם, או כתנועה גדלה, ההולכת ומתעצמת, מתהווה ומשתנה; בין השאר, בעזרת העיצוב. 

rnrn

נושאי הפרויקטים נשארו לרוב בתוך תמה זו והתמקדו באזורים עירוניים לרוב. תשומת לב מיוחדת ניתנה לעיר תל אביב ולאזורים ספציפיים בה כגון הדולפינריום, יריד המזרח ושכונת נווה שאנן. כמו כן, חלק מהפרויקטים מציעים אלטרנטיבות לסביבה הקיימת על ידי הקמת מרחב מיוחדים לילדים בעלי אוטיזם, הפעלת שוק אתני בין רמת גן החילונית לבני ברק החרדית והקמת קיבוץ עירוני.

rnrn

בראש העמוד: הדמייה מפרויקט הגמר של אלכס צייטלר, "קיבוץ עירוני".

rn"'

בודק...