סופשנה 2017: בוגרי המחלקה לעיצוב טקסטיל הדגימו חשיבה קונספטואלית וסגנון שנון בפרויקטי הגמר שלהם

חדשות ואירועים

סופשנה 2017: בוגרי המחלקה לעיצוב טקסטיל הדגימו חשיבה קונספטואלית וסגנון שנון בפרויקטי הגמר שלהם

'"

האלמנטים הייחודיים בחייה של המחלקה לעיצוב טקסטיל התגלו בצורה בולטת דרך תהליכי עבודה של בוגרי מחזור 2017 והטכניקות בהן הם נקטו. בתערוכה הוצגו קרוב לארבעים פרויקטים שפנו לכיוונים ופורמטים שונים: טקסטיל ללבוש ועיצוב הבגד דרך החומר והמלאכה, עיצוב תלבושות ותחפושות, עיצוב פאטרנים, עבודות קונספטואליות הבוחנות שפות רלוונטיות לאמנות עכשווית, מיצבים למרחב האורבני המערבים אלמנטים חיים ופיתוחי חומרים תעשייתיים. 

rnrn

rn

"פרויקטי הגמר במחלקה אינם מוגבלים לא ברמת הנושא ולא בפורמט ומציגים פרשנות רחבה ליסודות המקצוע והחומר הטקסטילי." אמרה ד"ר קטיה אויכרמן, ראש המחלקה.

rn

rnrn

 יצירת פרויקט הגמר של לילה קלינגר, בוגרת מחזור 2017

rnrn

נושאי העיסוק השנה היו מגוונים אך ניתן להצביע על מגמות מסוימות. המחשבה על לבוש כמכונן קיום חגיגי נכרת בצורה מובהקת בעבודות רבות – החגיגיות או הטקסיות עצמה באה מעולמות שונים, באם מתיאטרון הנו היפני, באם מעבודה משותפת עם כוריאוגרפית מתוך כוונה לייצר ריקוד לבגד ברוח הקרקס, באם מעצם הפעולה הממשטרת של אריגה והגאומטריה האצילית שהיא מקנה לתוצרה או דווקא מהחוסר רסן והאקספרסיביות החושנית שבסריגת היד. 

rnrn

מזווית אחרת, חווית הקיום השונה והמורמת מגיעה מהתבוננות במקום, מראותיו ותולדותיו – תוך המצאה מחודשת של דמויות או מרחבים מהעבר הקרוב יחסית – תל אביב בימיה הראשונים או טריפולי לפני מאה שנים. במקרים אלו הזיכרון של הדימוי המקומי נערך מחדש בעזרת רגישות מלקטת, ייחודית של ״הדור הזה״ – סיגנוּן שנון, לעיתים מעודן ומתעתע בפניותיו המרובדות אל ״המקורות״ – הרחוב העכשווי המקומי והבינלאומי, המוזיאון האתנוגרפי והארכיון המשפחתי. 

rnrn

בראש העמוד: דימוי מתוך פרויקט הגמר של אולג יופה (צילום: אחיקם בן יוסף)

rn", #, #'

בודק...