מתערוכות פיזיות ועד וירטואליות (ומעבר לכך): סקרים ודרכים נוספות להסתכלות במטאוורס

מחקר

מתערוכות פיזיות ועד וירטואליות (ומעבר לכך): סקרים ודרכים נוספות להסתכלות במטאוורס

מאמר מאת: ד"ר רבקה ויטל – המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה

מאמר זה מתייחס לחשיבות הגוברת של מציאות מורחבת (XR) בתערוכות אמנות. הוא מרחיב את הטכנולוגיות המופעלות, בעיות עיצוב, מטרות רלוונטיות ומדדי הערכה.

שאלות החיפוש העיקריות נוגעות לסוגי הטכנולוגיות המשמשות כיום, שיקולי התכנון העיקריים והדרכים שבהן ניתן לשפר את חווית המשתמש בהתאם לחזון האומנים והאוצרים, גם כן כצורכי המבקרים. יתרה מכך, המאמר בוחן גם קריטריוני הערכה רלוונטיים.

סקירות כתבי-יד סוגי הטכנולוגיות המשמשות לתערוכות אמנות וירטואליות ובוחן את מאפייני העיצוב שלהן ובעיות רלוונטיות בממשקים, משאבים ותשלומים. יתר על כן, ניתוח השימוש בוירטואלי בני אדם כמודל למעורבות מוגברת בא בעקבות דיון בהשוואה בין תערוכות וירטואליות לעומת תערוכות פיזיות. בנוסף, הפרמטרים המשפיעים על חווית המשתמש נדונים ביסודיות, לאור חשיבותם המכרעת בתערוכות כאלה.

לבסוף, המאמר מסתיים בדיון בנושא ההיבטים שהוזכרו לעיל של תערוכות XR עם דגש על אופטימיזציה של עיצוב עבור תוכן הקשור לאמנות והצעת הצעות מושכלות לכיוונים עתידיים.

ההיקף הכולל של מאמר זה הוא לבחון דרכים לנצל XR כמדיום יצירתי במקום רק לשכפל תערוכות פיזיות. בהקשר הזה, הדיון של המאמרים כולל את Metaverse.

לקריאת המאמר המלא הקליקו כאן!

בודק...