מעצבת האופנה דנית פלג ברשימת 100 הנשים המשפיעות של ה-BBC!

חדשות ואירועים

מעצבת האופנה דנית פלג ברשימת 100 הנשים המשפיעות של ה-BBC!

דנית פלג, מעצבת האופנה ובוגרת המחלקה לעיצוב אופנה (2015), שהתפרסמה בזכות קולקציית הגמר שלה שהושתתה על שימוש במדפסות תלת-ממד, זכתה בתואר הנחשק כאחת ממאה הנשים החשובות ומעררות השראה בעולם של ה-BBC לשנת 2019! 

פלג, הייצוג הישראלי היחיד ברשימה הנחשבת, הגיעה לאירוע החגיגי שנערך עבור משתתפות הרשימה בהודו. בראיון ל"כאן תרבות" היא אומרת "זה מאוד משמח ומרגש לעמוד לצד נשים שמגיעות מכל העולם".

מתוך קולקציית הגמר של דנית (צילום: רפי דלויה)

דנית הפכה לתופעה לאחר שהציגה את קולקציית הגמר שלה בתצוגת האופנה של שנקר – קולקצייה שנוצרה כולה במדפסת תלת-ממד, וכיום ממשיכה לייצר בגדים בדרך זו. "זהו בעצם פיתרון לאקלים העתידי, שבו בגדים יהפכו לדיגיטליים, כמו שקבצי מוזיקה הם כבר לא מוצר פיזי, אלה מוצר דיגיטלי שניתן להוריד אותו לטלפון". 

הייצור והעיצוב הייחדו של דנית נותן גם פיתרון ירוק לבעיית הזיהום בתעשיית האופנה – "כאשר תשתמש בחומר של המדפסת בשביל להדפיס ג'ינס, תוכל להשתמש בו שוב לבגד אחר ברגע שימאס לך ממנו. זהו פיתרון שחוסך בכסף ובזיהום סביבתי", היא אומרת בראיון.

דנית באירוע "100 הנשים" בהודו

את הפרויקט הייחודי, סיכמה דנית עבור ה-BBC כשהכריזה "בעיצוב תלת-ממדי, את יכולה לשלוח במייל סקיצה של שמלה לחברה, והיא תוכל להדפיס אותה בקצה השני של העולם. עיצוב 3D הוא עיצוב שניתן למחזר".

בודק...