מעצבים שינוי: צוות שנקרי מוביל פרויקט הומניטרי בכפרים באתיופיה

חדשות ואירועים

מעצבים שינוי: צוות שנקרי מוביל פרויקט הומניטרי בכפרים באתיופיה

'"

צוות מעצבים משנקר ביקר במרכזים רפואיים ברחבי אתיופיה, כחלק ממיזם בינלאומי לשיפור רמת שירותי הרפואה בכפרים במדינה. הם התבקשו לסייע בעיצוב עזרים רפואים המותאמים לתנאי שטח באזורים מרוחקים שיסייעו לאוכלוסייה המקומית, שרובה חיה ללא גישה לחשמל ולמים. 

rnrn

במסגרת תכנית חומש אסטרטגית שגיבשה ממשלת אתיופיה עם ארגון הבריאות העולמי, הוזמן המרכז לחדשנות ACT Shenkar להשתתף במשלחת של יזמים ישראליים ומקומיים במדינה. הפנייה נבעה מתוך ההכרה ביכולתם של מעצבים לספק כלים חדשים להסתכלות על בעיות ואתגרים גלובאליים ולאשפר נקודת מבט נוספת לגיבוש פתרונות חדשים וחכמים. 

rnrn

המשלחת הישראלית קיימה סדרת מפגשים עם דרגים בכירים במשרד הבריאות באתיופיה, יזמים הפועלים בתחום הרפואי והצוותים הרפואיים במרכזי הבריאות בשטח הפועלים אל מול האוכלוסייה בכפרים המרוחקים בכל המדינה ומספקים עבורם את השירותים הרפואיים. מרכזים מסוג זה פזורים בכל רחבי המדינה, בעיקר באזורים בהם אין גישה לבתי חולים.

rnrn

בין הפרויקטים ההומניטריים שצמחו מתוך הביקור השנקרי: 

rnrn

    rnt

  • פיתוח אינקובטורים ניידים וזולים ללא צורך בחיבור לחשמל, המתאימים לתנאים המקומיים. 
  • rnt

  • ערכות עזרה ראשונה ניידות לנשיאה בתנאי שטח מורכבים.
  • rnt

  • מוצרים להיגיינת האם והתינוק.
  • rn

rnrn

תמי ורשבסקי, העומדת בראש המרכז לחדשנות ACT Shenkar, אמרה כי "אחד האתגרים המשמעותיים בעבודה במדינות מתפתחות הוא היכולת להציע פתרונות המבוססים על היכולות המקומיות מבחינה טכנולוגית, שימוש בחומרי גלם מקומיים ועוד, כך שהקהילה המקומית תוכל לייצר, לתחזק ולתפעל אותם בעצמה לאורך זמן גם אחרי עזיבת הצוותים את השטח. זוהי הסיבה שהאוכלוסייה המקומית מעורבת בתהליך באופן אקטיבי כבר מן ההתחלה".

rnrn

בחודש מאי מתוכננת יציאה של משלחת שנייה, בה ישתתפו רופאים, יזמים ישראלים, מעצבי מוצר וטקסטיל ומהנדסי תעשייה וניהול משנקר. חברי המשלחת ילוו במשך שבוע את הצוותים הרפואיים בשטח לטובת מחקר מעמיק אודות תהליך של Human Centered Design – עיצוב הומניטרי המשלב את אנשי המקצועי עם בעלי העניין המקומיים. 

rn", #, #'

בודק...