מעצבים את הקשר עם הקהילה: סטודנטים לעיצוב תעשייתי חידשו ושדרגו את המתנ"ס של שכונת פרדס כ"ץ בבני-ברק

חדשות ואירועים

מעצבים את הקשר עם הקהילה: סטודנטים לעיצוב תעשייתי חידשו ושדרגו את המתנ"ס של שכונת פרדס כ"ץ בבני-ברק

מעצבים שינוי: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי פיתחו סדרת אובייקטים ופתרונות שימושיים עבור המרכז הקהילתי של שכונת פרדס כ"ץ בבני-ברק. יחד עם תושבי המקום הם זיהו צרכים ובעיות במרחב החיצוני והפנימי של המתחם, ובהתאמה – שיפרו את פניו ושכללו את מגוון השירותים שהוא מספק. 

במסגרת קורס "עיצוב בקונטקסט", בהנחיית דוד ספקטר ואסף קרבס, התבקשו הסטודנטים ליישם עקרונות אקדמיים ותיאורטיים למען הקהילה ולגבש תוצרים שילוו אותה לצרכיה היומיומיים. המתנ"ס של שכונת פרדס כ"ץ, שם פועלת קהילת הסטודנטים של שנקר, נבחר כ"שדה המחקר" עבור הפרויקט והיווה את מוקד הפעילות החברתית-עיצובית. 

"העובדה כי כל השיעורים התקיימו במתנ"ס, אפשרה לסטודנטים הנלהבים להכיר אותו מקרוב", סיפרו מנחי הקורס וציינו כי "באופן זה נוצרו חיבורים וקשרים מרגשים עם האוכלוסייה המקומית".

בסופו של התהליך המרתק הציגו הסטודנטים מגוון רחב של פרויקטים בתחומים שונים: החל מפתרונות סביבתיים עבור רחבת המתנ"ס, דרך אובייקטיים משחקיים וחינוכיים למרחב הפנימי של המבנה ועד לתיקון בעיות נקודתיות שהוצגו לפניהם. כך למשל, הם חידשו את החצר בפינות ישיבה, ערסלים ומתקן לאופניים, העשירו את החדרים בשטיח אינטרקטיבי לפעוטות ובמשחקי קיר, פיתחו שירות לחוג הנגרות המקומי והתאימו את פינות הישיבה המשותפות עבור קשישים וילדים. 

תוצרי הקורס התקבלו במתנ"ס בשמחה ובהתרגשות, שהעידו על הצלחת הפרויקט ועל חשיבות ומשמעותו עבור הקהילה. הסטודנטים הביעו אף הם סיפוק רב מהעשייה הפורה, אותה ליוו ב'חוברת מוצר' ובה ההיבטים התיאורטיים והמעשיים שהנחו אותם בגיבוש הפתרונות העיצוביים. 

בודק...