מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל והתכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות בעיצוב מובילים תערוכת מחווה לאוצר איזיקה גאון

חדשות ואירועים

מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל והתכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות בעיצוב מובילים תערוכת מחווה לאוצר איזיקה גאון

למעלה מ-120 תערוכות הגה, אצר, עיצב והוביל איזיקה גאון – מהדמויות המרכזיות והמשפיעות על עולם העיצוב הישראלי. במלאת 20 שנה למותו, תוקדש תערוכה מיוחדת לפועלו העשיר במסגרת שבוע העיצוב של ירושלים, פרי שיתוף פעולה של מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל והתכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות בעיצוב של שנקר.

תחת הכותרת "אי•זיקה", הוזמנו חמישה מעצבים מובילים להציג את תגובתם לחמש תערוכות יוצאות דופן ופורצות דרך שהגה ואצר גאון, שעמד בראש המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון ישראל מהקמתה בשנת 1973 עד למותו בשנת 1997: משחקי פיסול (1972), התערוכה הראשונה שהתקיימה במוזיאון והזמינה את המבקרים לגעת ולשחק במוצגים; מיחזור (1975), שהציגה מעצבים ישראלים היוצרים תוך ניצול חוזר של חומרי גלם; לגו (1977), שהזמינה את הקהל לבנות צורות ודגמים מקוביות לגו וללמוד על אמנות המשחק; שילה היקס, נפילה חופשית (1980), ששיתפה פעולה עם נשים מבית־לחם, מתפרות צה״ל ומפעלי שטיחת אריגים בירושלים; ומפונג ועד המחשב הביתי (1983), שהציגה לקהל לראשונה את מושג חויית המשתמש.

איזיקה גאון בתערוכה "משחקי פיסול" (צילום: אילה גורדון, ארכיון המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון ישראל)

בתערוכה, אותה אצרו יובל סער, ראש מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל, וגלית גאון, ראש התכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות בעיצוב של שנקר, ישתתפו: אוהד בנית (סטודיו Mishmaacool), אמנון אילוז – מרצה במחלקה לתקשורת חזותית (סטודיו Re-Levant), טל צור (iota), עזרי טרזי (סטודיו טרזי) ורונן בבלי (סטודיו מג׳נטה).

בעבודותיהם הסתמכו המציגים על ארכיון המחלקה במוזיאון ישראל, התייחסו לדיאלוג החדש שבכוונתם לקיים עם המבקרים ויצרו עבודות חדשות במיוחד לתערוכה. לצידן יוצגו הזמנות, טקסטים וצילומים מתוך ארכיון המחלקה לעיצוב ואדריכלות, כמו גם סקיצות, מחשבות ועבודות של גאון שליוו את שנות יצירתו.

בראש העמוד: עבודה של רונן בבלי, סטודיו מג'נטה (צילום: לי זכאי, יח"צ)

בודק...