מדרום תבוא הטובה: סטודנטים לתואר שני בעיצוב הובילו פרויקט חברתי-סביבתי עם בני נוער בסיכון מאילת

חדשות ואירועים

מדרום תבוא הטובה: סטודנטים לתואר שני בעיצוב הובילו פרויקט חברתי-סביבתי עם בני נוער בסיכון מאילת

אוצרות מהלב, אוצרות מהים: סטודנטים מהתכנית לתואר שני בעיצוב הובילו פרויקט ייחודי ומרגש עם בני נוער בסיכון מאילת ופיתחו יחדיו קולקציית תכשיטי זכוכית בהשראת הים האדום. הפריטים המקוריים, שנוצרו מתוך חשיבה סביבתית ובת-קיימא, יוצעו למכירה וההכנסות מהם יועברו לבני הנוער, כך שיוכלו להתפרנס בכבוד ולקיים את עצמם.

במסגרת קורס "עיצוב כמנוע להשפעה חברתית", בהנחיית איילת כרמון ומאיה ארזי, בחנו הסטודנטים את מקומם כמעצבים במרחב החברתי והסביבתי בו הם חיים ופועלים. מתוך תהליכי הלמידה והחשיבה, נולד שיתוף פעולה מרתק עם "הבית של סוזן" – מרכז תעסוקה  ותמיכה לבני נוער בסיכון באמצעות אמנות.

הסטודנטים, המגיעים מעולמות תוכן שונים ומגוונים, נפגשו באילת עם בני הנוער הנלהבים, שמעו את סיפוריהם, למדו על עשייתם והעבירו סדנאות עיצוב, אמנות ויצירה, בדגש על עקרונות בני-קיימא. 

העבודה המשותפת של הסטודנטים ובני הנוער הולידה סדרת קולקציות של תכשיטי זכוכית מרהיבים, כמו גם אתר חדש למכירתם ולשיווקם בקרב לקוחות בארץ ובעולם. 

להגשה הסופית שהתקיימה בשנקר הגיעו נציגי "הבית של סוזן", שהביעו את התפעלותם מהתוצרים ומהקשר שנטווה בין המשתתפים, שלא יכלו להסתיר את התרגשותם הרבה. 

"המפגש עם בני הנוער האילתים היה מרגש ומטלטל והוביל לתוצאות שלא יכולנו לדמיין", סיפרו הסטודנטים השנקריים לאחר השלמת הפרויקט.

"זוהי רק יריית הפתיחה למסע ארוך ומלא באתגרים", סיכמו הסטודנטים לתואר שני לעיצוב: "אנחנו מלאי תקווה להמשיך בשיתוף הפעולה ולקדם שינוי באמצעות עולם העיצוב".

במסגרת הפרויקט המשותף נוצרו 3 קולקציות תכשיטים, ששאבו את השראתן מהים האדום – הנוף המלווה את בני הנוער של "הבית של סוזן":

אוצרות הים: קולקציה בהשראת ים סוף והזכוכיות הנפלטות ממנו, שנוצרה בשיתוף עם פעילי ההגנה לאיכות הסביבה הימית. הזכוכיות הנפלטות מהים אל חופי אילת נאספו על-ידי הסטודנטים ובני הנוער ועובדו במלאכת יד קפדנית לאובייקטים מרהיבים בשילוב מתכות ושרשראות חבלים. 

H2O: קולקציה בהשראת חיי האדם לצד הים האדום והמרינה של אילת, שנוצרו בטכניקת מקרמה ידנית עדינה ובשילוב חומרי גלם אורגניים ומקומיים. 

35 קשרים: קולקציה בהשראת המים השקופים, המהווים בסיס לכל צורות החיים, בדגש על ים סוף ועולמו החי. הדגים, השוניות, האלמוגים ושאר יצורים חיים הפכו לתכשיטי זכוכית שבריריים וססגוניים בסגנון יוקרתי. 

בודק...