מגזימות: תכשיטים מדברים הרס עצמי

חדשות ואירועים

מגזימות: תכשיטים מדברים הרס עצמי

לפני כחודש היו אמורות הצורפות קרן גיספן, מיכל בר און שיש וענת גרוזובסקי – כולן מרצות במחלקה לעיצוב תכשיטים – להציג בתערוכה "מגזימות: תכשיטים מדברים הרס עצמי" בשבוע התכשיטים במינכן.

המצב העולמי, שנגרם בעקבות נגיף הקורונה, אילץ את מפיקי האירוע לדחות אותו לשנה הבאה. בינתיים, בעזרתן של המעצבות, החלטנו לתת לכם הצצה לתכשיטים שהיו אמורים להיות מוצגים בתערוכה.

בתערוכה כל אמנית מסתכלת על המושג "הרס עצמי" מנקודת מבט שונה, ויחד מוצגות פרשנויות מגוונות על הנושא. 

הפרויקט של ענת גרוזובסקי

התערוכה בוחנת את נושא ההרס העצמי בסוגיות אישיות וגלובאליות כאחד, החל מיצירות על אכילה רגשית ועומס נפשי ועד צריכת יתר והמשבר הסביבתי. עבודות אחרות בוחנות את יכולתם של תכשיטים לא רק לבקר את הסביבה בה הם נוצרים אלא גם לשקף את עצמם כמשתתפים פעילים בתהליך ההרס. 

החל מטבעות שבירות עשויות מזכוכית ועד לאובייקטים אורגניים עשויים מפטריית קמבוצ'ה, התכשיטים המוצגים בתערוכה מוצעים כאמצעי להתבוננות פנימית מעמיקה במטרה לשבור את מעגל ההרס בו אנו נמצאים.

"הקבוצה נולדה מתוך רצון שלי ושל שתי חברות לספסל הלימודים (תמר פלאי וקטיה רביי – כולן בוגרות המחלקה לעיצוב תכשיטים לשנת 2017) למצוא במה להציג ומוטיבציה להמשיך לייצר תכשיטים עכשווים גם אחרי תקופת הלימודים", מספרת קרן גיספן על הפרויקט. "בסופו שלדבר הרכבנו קבוצה של אמניות ישראליות בתחום התכשיטים שפשוט האמנו בהן ובעבודות שלהן. הגענו לתערוכה במינכן בשנה שעברה ללא ציפיות ובכל זאת נרשמו הצלחות גדולות: נכנסנו לרשימה אקסקלוסיבית של Must Seen, הגיעו המון מבקרים, כתבו עלינו ביקורות ואפילו רכשו כמה תכשיטים מהתערוכה". 

הפרויקט של קרן גיספן

הפרויקט של מיכל בר און שיש

"בתחילת השנה  אורי סאמט, ראש המחלקה לעיצוב תכשיטים, הציע לתמוך בפרויקט. שיתוף הפעולה היה כמובן טבעי לנו – המחלקה הייתה המקום בו צמחנו ורוב המשתתפות הגיעו ממנה. התחלתי ללמד במחלקה והקשר עוד יותר התהדק.  לצערנו התערוכה לא יצאה לפועל, בצורה די אירונית בגלל וירוס הקורנה (הנושא של התערוכה מראש היה הרס) אבל אנחנו נחזור שנה הבאה".

בודק...