ליידי גלובס: איך עושים אופנה חברתית?

חדשות ואירועים

ליידי גלובס: איך עושים אופנה חברתית?

כשהייתה בת שנה חלתה צפרא פרלמוטר בשיתוק ילדים. עם השנים הפכה המגבלה הפיזית למנוע שגועש בתוכה, ומייצר לא רק אנרגיות בלתי נדלות, אלא גם חוש הומור נהדר: "הייתי הנכה הכי יפה והכי מפורסמת בקיבוץ, כי הייתי יחידה. הרגשתי מאוד בולטת, נראית, ובתור שכזו, מאז ומעולם הרגשתי שאם כבר רואים אותי, אני צריכה לעשות דברים שחשובים, שמשפיעים, שמעורבים", היא מספרת בראיון למגזין "ליידי גלובס".

לפני ארבע שנים היא הקימה יחד עם דליה קפוזה את בית האופנה Co.Co, מיזם חברתי שפועל תחת רעיונות של כלכלה צודקת יותר, שקיפות ואחריות חברתית. מילים יפות, שזרות בדרך כלל לתחום האופנה, כמו גם בכלל לעסקים כפי שהם מתנהלים בעולם הקפיטליסטי. השתיים מציעות שותפות – שותפות כרעיון, ושותפות ממשית – והעקרונות שהשיתו על העסק שלהן יכולים להיחשב אנומליה לעולם העסקים. למשל, העיקרון שלפיו השכר הגבוה בחברה לא יעלה על פי עשרה מהשכר הנמוך. 

פרלמוטר וקפוזה למדו יחד במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, וכיהנו יחד כמעצבות ראשיות בקסטרו. פרלמוטר עבדה שם 11 שנים, קפוזה 22 שנים, והיא מספרת שהדיבור על המיזם התחיל שנתיים אחרי שעזבה את קסטרו: "צפרא הייתה בין עבודות, ואני עזבתי כי רציתי סדר יום אחר, הייתי בנקודת מפנה. התחלנו לדבר, זה היה כמו בלט של גישושים ראשונים, כי צריך אומץ להגיד 'אני הולכת לעשות עסק'. את לא בת 30 ולא בת 20". 

בראש העמוד: סריג גולף של המותג Co.Co. (יח"צ)

בודק...