לב וקוד פתוח: קורס חברתי חדש של היחידה למעורבות חברתית והמחלקה להנדסת תוכנה

חדשות ואירועים

לב וקוד פתוח: קורס חברתי חדש של היחידה למעורבות חברתית והמחלקה להנדסת תוכנה

בסוף סמסטר א' הגיע לסיומו קורס חברתי חדש של היחידה למעורבות חברתית והמחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, אשר משלב את הקורסים אפיון מערכות תוכנה והנדסת אינטרנט וענן, ומטרתו לבחון ולמצוא פתרון לבעיה חברתית למען הקהילה.

זהו קורס ייחודי ושונה בנוף המחבר בין חשיבה אנליטית על מערכת מורכבת לבין זיהוי צורך חברתי-רגשי של אוכלוסיות מיוחדות ומוחלשות, וסוגיות חברתיות אשר פחות מקבלות תשומת לב בעת אפיון מוצרים אלו.

ההגדרה המחודשת של ׳קהל יעד׳, ראיית האינדיבידואל והצורך על פני נתח השוק, מפגישה את הסטודנטיות והסטודנטים בקורס עם אתגרים איפיוניים אשר דורשים פיצוח באמצעות חשיבה יצירתית.

סטודנטיות באירוע הסיום של הקורס

באירוע הסיום של סמסטר א׳ לקורס, הציגו במקצועיות ובהתרגשות הסטודנטים והסטודנטיות את הפרויקטים עליהם שקדו ארוכות ליחידה למעורבות חברתית. בין הפרויקטים הוצגו מוצרים העוסקים במתן מענה לאנשים עם מוגבלויות ולקויות שונות, קיימות ומיחזור, מתן מענה רפואי בטראומה, חירום ועוד.

ד״ר יונית רושו – ראש המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר ומרצת הקורס מספרת: ״ההשפעה של השיח על פרויקטים חברתיים הפכו כמעט את כל הפרויקטים במחלקה להיות בעלי ערך מוסף, וזה אפקט שלא צפינו בתחילת הדרך. יש פרויקטים העוסקים בקיימות (חיסכון באנרגיה ברכבים חשמליים, אנרגיה שיתופית בבניין) בבטחון ציבורי (הגנה על שוטרים במקומות רגישים כמו בתקופה שלנו, סיוע ללוחמי אש בזמן שריפה)״

בהמשך הקורס, בסמסטר ב׳, יפתחו את הפרויקטים במסגרת הקורס הנדסת ווב וענן, ובסוף השנה תתקיים תחרות נושאת פרסים בין כל הקבוצות שלקחו חלק בפרויקטים החברתיים.  

על הקורסים: בקורס אפיון מערכות תוכנה, הניתן בשנה ב׳ כחלק מהרצף של הנדסת תוכנה, לומדים הסטודנטים והסטודנטיות להגדיר דרישות פונקציונליות של מערכות תוכנה גדולות, וכן דרישות לא פונקציונליות, כגון אבטחה. בנוסף, לומדים להעריך באמצעים הנדסיים מערכות קיימות ולבצע הכנה לפיתוח.

הקורס מתחיל בהגדרות דרישות התוכנה, ממשיך לארכיטקטורת מערכת ולבסוף, עוסק בעקרונות הנדסת האנוש, יישום עקרונות אלו בממשקי המערכת. 

הסטודנטיות והסטודנטים לומדים על שימושיות, כיצד לאפיין מערכות מורכבות ואינטראקטיביות, תוך התייחסות להיבטי אבטחה, ביג דאטה והמכשירים עצמם- מסך רחב, טאבלטים וניידים.

פרויקט הקורס כולל מסמכי אפיון פונקציונאלי הנדסיים מקצועיים ואב טיפוס של מערכת. כל הפרויקטים מפותחים בקורס ההמשך "הנדסת אינטרנט וענן" ורמת המורכבות נמדדת ומוערכת. 

בסמסטר הנוכחי נדרשו הסטודנטים לבחור צורך אמיתי של לקוח, בעיה חברתית שצריך לפתור למען הקהילה, ובהמשך הסמסטר למדו לעבוד למען הקהילה, אוכלוסיות מוחלשות, מושתקות, אנשים עם צרכים מיוחדים, ילדים עם לקויות ועוד.

ראש היחידה למעורבות חברתית: קרן ביתן שמש

ראש המחלקה להנדסת תוכנה: ד"ר יונית רושו

בודק...