כלכליסט: אסף וינברום - בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר - מספר על דרכו לצמרת עיצוב התאורה הבינלאומית

חדשות ואירועים

כלכליסט: אסף וינברום – בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר – מספר על דרכו לצמרת עיצוב התאורה הבינלאומית

בניגוד למעצבים רבים, תהליך העבודה על גופי התאורה שאסף וינברום מעצב לא מתחיל מקונספט, חומר או צורה, אלא דווקא מפרט שמעניין אותו לחקור. לדוגמה, ההשראה למנורת "הגרדום" – שנקראת כך מכיוון שהאהיל התלוי העלה אצל וינברום אסוציאציה של נידון למוות – הגיעה מהעיסוק שלו במַחְבָּר הנמצא בכיסאות־הנוח הישנים בחוף הים, שמאפשר דרגות שונות של שיפוע.

"בחנתי את המחבר הזה וממש שאלתי אותו איפה הוא רוצה להיות", וינברום אומר בחיוך. "למנורת שולחן הוא היה גדול מדי, והוא התאים רק למנורת קיר בגודל הזה. לקח זמן עד שהבנתי את הטכניקה, איך אפשר לאזן את האהיל, ורק אחר כך הגיע הגוף עצמו. זה אחד מגופי התאורה הראשונים שעיצבתי, ועד היום אנשים זוכרים אותי בזכותו".

וינברום, בן 36, גדל בראשון לציון ולמד בישיבה עד כיתה ט'. לאחרונה הוא הוכתר על ידי המהדורה הבריטית של מגזין "ELLE Decoration" אחד מחמשת מעצבי התאורה העולים בתחום ברחבי העולם. ואמנם, מאז סיים את לימודיו במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר (2008), הוא נחשב אחד ממעצבי התאורה המובילים בשוק המקומי, בזכות הקו המינימליסטי המוקפד והשימוש הנרחב בעץ המזוהים עמו.
 
"מדי כמה חודשים אני מקבל מהם אי־מייל ששואל אם יש משהו חדש", הוא מספר על הזכייה: "הפעם הם ביקשו דוגמאות למנורות צד, ואחרי ששלחתי הם ביקשו עוד תמונה. לא ידעתי למה זה. שלחתי את כל הקולקציה והם בחרו ממנה מנורת רצפה עם בסיס עץ עגול, מוט מתכת בצבע שחור מט וגוף מתכוונן לכל הצדדים".

בראש העמוד: גוף תאורה של אסף ויינברום ב"רביבה וסיליה" בתל-אביב (יח"צ)

בודק...