ידיעות תל-אביב: שנקר הציגה עיצוב מעולם אחר בביאנלה בלונדון

חדשות ואירועים

ידיעות תל-אביב: שנקר הציגה עיצוב מעולם אחר בביאנלה בלונדון

'"

שבוע העיצוב שחל מדי שנה בלונדון הוא חגיגה אסתטית לעיניים ולשאר החושים. אמנם בשנים האחרונות המסחריות הפכה לחלק בלתי נפרד מהתערוכות, כבת לוויה משעממת ועיקשת, אך אם מתסקדים בעיקר, מצליחות להבליח הפתעות משסחות, כמו פריטים מקוריים, אמן פורץ דרך שמצליח להזיז עוד קצת את הגבולות הדמיוניים ואפילו שיחה אקראית מלאת עניין עם יוצרים או עם מבקרים.

rnrn

השנה הוצגה לראשונה הביאנלה לעיצוב בלונדון ב"סומרסט האוס", הסמוך לנהר התמזה. המקום המרווח והאלגנטי שימש בעברו הרחוק במאה ה-16 כארמון מלכותי, ולאחר גלגולים רבים הפך למבנה ציבורי-לאומי, ששימש ארגונים ומשרדי ממשלה. רק בסוף המאה
rnהקודמת הגשים הבניין הניאו-קלאסי, בעל האגפים בסגנון ויקטוריאני, את ייעודו כמשכן לאמנויות ובית לגלרייה המציגה אוספי אמנות אימפרסיוניסטית. 

rnrn

ישראל יוצגה בכבוד בביאנלה עם עבודות של שני בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, שעסקו בחיבור בין חדשנות, טכנולוגיה ועיצוב חברתי: יניב קדוש, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, יצר את AIDrop – מיכל קרטון מתקפל, המיועד להצנחת סיוע חירום לאזורי אסון עד להגעת כוחות הצלה; שרונה מרלין הציגה רמקולים לעיוורים, הממחישים מוזיקה באמצעים ויזואלים ובאמצעות העברת ויברציות לכפות הרגליים של ה"מאזין". 

rnrn

לקריאת הכתבה המלאה ב"ידיעות תל-אביב" לחצו כאן (PDF)!

rn", #, #'

בודק...