ידיעות אילת: הסטודנטים לתואר שני בעיצוב משנקר משלבים ידיים למען מטרה טובה במיזם עם נוער בסיכון מאילת

חדשות ואירועים

ידיעות אילת: הסטודנטים לתואר שני בעיצוב משנקר משלבים ידיים למען מטרה טובה במיזם עם נוער בסיכון מאילת

'"

את הבית של סוזן באילת הקים לפני כשלוש וחצי שנים אייל קפלנסקי ז"ל, לזכר אשתו סוזן שנפטרה מסרטן כשהייתה בת 38 בלבד. בבית נפגשים בקביעות כ-35 בני נוער בני 18-15, היוצרים יחד כל מיני חפצי אמנות ונוי ובהם כלי אוכל והגשה, פסלים מקרמיקה ותכשיטים מזכוכית. את הפעילות מלווים מדריכים, מתנדבים, עובדת סוציאלית וצוות ניהול תומך ומחבק הנמצא במקום. 

rnrn

"השילוב של יכולותינו כמעצבים עם הכוח היצרני הצעיר והמאתגר שבבית, הובילו אותנו ליצירת פרויקט עיצובי מרתק של תכשיטי זכוכית בהשראת ים סוף שאותו אייל קפלינסקי, שנולד וגדל באילת, כה אהב", סיפרו הסטודנטים המשתתפים בפרויקט הייחודי בראיון ל"ידיעות אילת"

rnrn

rnrn

הרעיון לפרויקט נולד בקורס לתואר שני שנושאו "עיצוב כמנוע השפעה חברתית". מנחות הקורס, איילה כרמון ומאיה ארזי, ביקשו להמחיש לסטודנטים כיצד מעצבים יכולים להשפיע על הסביבה והחברה שהם חיים בה. גאי גבאי, תלמידה בשנקר שלמשפחתה יש היכרות ארוכת ימים עם הבית של סוזן ומקימיו, מספרת שתהליך הלמידה בקורס נבנה בשלבים והחל כשהסטודנטים ­התבקשו לבחור אוסף אישי של פרטי טקסטיל ולהציגו בכיתה.

rnrn

"אוספי הטקסטיל השונים שהוצגו בכיתה ביטאו זיכרונות, חוויות ­ומסרים שהעלו בנו את השאלה: מהו אותו צורך שלנו כבני אדם באיסוף ואגידה של חפצים שאין בהם עוד שימוש, והאם איסוף זה משרת אותנו על חשבון פגיעה בסביבה?", סיפרה גבאי. 

rnrn

rn", #, #'

בודק...