טיפואטיקה במחלקה לתקשורת חזותית: סטודנטים משנה א יצרו פרשנות תלת-ממדית לשירו של ע. הלל "אני שואל"

חדשות ואירועים

טיפואטיקה במחלקה לתקשורת חזותית: סטודנטים משנה א יצרו פרשנות תלת-ממדית לשירו של ע. הלל "אני שואל"

מה עושים העצים? ומה הבתים? ומה הציפורים? סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית יצאו למסע טיפוגרפי בעקבות שירו של ע. הלל "אני שואל". באירוע לילי שכולו אותיות ומילים, פשטו הסטודנטים משנה א' על קומות המחלקה ויצרו פרשנות תלת-ממדית לשיר הילדים הקלאסי. 

"הזמן עובר ככה // והאדמה – נחה // אז מה? אז ככה" כתב ע. הלל בשיר הילדים האקזיסטנציאליסטי והסטודנטים הצעירים מהמחלקה לתקשורת חזותית חקרו את מילותיו בצורה ובחומר. 

מה עושים העננים? ומה הסטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית? צילום: אחיקם בן-יוסף

ההפנינג השנתי נפתח עם הרצאת אורח מיוחדת של הטיפוגרף הבינלאומי עודד עזר, שסיפר על עבודתו ועל יחסי הגומלין בין מבניות, צורה ותוכן. בתום דבריו המרתקים, הציגו מרצי הקורס ויוזמי האירוע – אביגיל ריינר, אבנר הברפלד ותמר בר-דיין – את המשימה הטיפואטית בפני הסטודנטים: להרכיב בתלת-ממד את מילות השיר "אני שואל" וליצור מהן מסלול קריאה חוויתי ומפתיע למבקרים במחלקה.

הסטודנטים הנלהבים התחלקו לקבוצות בנות 4-3 חברים, כל אחת מהם הגרילה מילה וחלל בקומות המחלקה – החל מכיתות הלימוד, דרך מרחבי העבודה ועד למדרגות – ויצאו לדרך. יחד הם החליטו על אופי כתיבת המילים, בחרו חומרי גלם להרכבתן ובנייתן והתלבטו איפה וכיצד יציבו אותה. 

הזמן עובר ככה והאדמה נחה. והסטודנטים מה? צילום: אחיקם בן-יוסף

בסופו של הערב מלא ההתרחשויות, הפכו קומות המחלקה לתקשורת חזותית למחברת שירים בה התנגנו מילותיו של ע. הלל בפזמון תלת-ממדי ויזואלי ומעורר השראה.

לילה ירד על בניין מיטשל והציפורים עפות, עפות, עפות, עפות עד שמתעייפות. והזמן עובר ככה, והאדמה נחה. אז מה? אז ככה!

בודק...