חוטים משלבים: פרויקט הגמר של גיתית פרידברג מוצג בגלריית Lilienthal בטנסי, ארה"ב

חדשות ואירועים

חוטים משלבים: פרויקט הגמר של גיתית פרידברג מוצג בגלריית Lilienthal בטנסי, ארה"ב

"הבר בגינה שלי", פרויקט הגמר הצבעוני של גיתית פרידברג, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל, ממשיך להכות גלים ברחבי העולם, עם הצגתו בתערוכה חדשה בגלריית Lilienthal, שממוקמת בטנסי, ארה"ב.

התערוכה החדשה בגלריה, VIBE, חוגגת עבודות של מעצבי ומעצבות טקסטיל מרחבי העולם, שמרכזן הוא העיסוק בצבע וחוטים.

"הגינה הטקסטילית אותה יצרתי שואבת את השראתה מהמפגש שלי עם הטבע, המתממש ביומיום בגינתי האהובה, ומהמפגש עם הטקסטיל והסריגה" מסבירה גיתית על עבודתה, שהוצגה בתערוכות הגמר בשנקר בשנת 2022. את ההשראה לעבודה היא קיבלה מספרו של מאיר שלו "גינת-בר", והיא הפשטה טקסטילית לטקסט שלו.

המיצב הפיסולי שיצרה והאובייקטים התלויים בו מכילים בתוכם רשמים, רגעי יופי, ודמיון חופשי פתייני.

התערוכה מוצגת עד אוגוסט 2023 | לפרטים נוספים לחצו כאן

גיתית פרידברג היא אמנית טקסטיל שעוסקת בקשר המורכב בין אופנה לאמנות. הפרקטיקה האמנותית שלה מתמקדת בחוט ובצבע, המהווה את החומר העצמאי המרכזי ביצירותיה.

יצירותיה האחרונות של גיתית מושפעות מיופיה של גינה שפורחת באביב, המייצגת תחיה וצמיחה. היא מקבלת השראה מהניגוד בין הפרוע והמסודר, השקט והסוער. היא משלבת את ההיסטוריה של קיפול חוטים עם עבודת מכונה, תוך שימוש בטכנולוגיה ככלי למיזוג של העבר וההווה. האמנות של פרידברג כוללת שימוש מחדש בחוטים קלים, המשמשים מסורותית למברשות ולמטאטאות, המשולבים לצורות פיסוליות דרך חומרים אלסטיים המתכווצים, מתרחבים ונותנים מראה של צורות תלת-ממדיות.

אוצרות: טלי בן סירא, ענת אהובי

צילום בראש העמוד: רוני כנעני

בודק...