גלריה, הארץ: הקולקציות המסקרנות של בוגרי עיצוב האופנה בארץ‎

חדשות ואירועים

גלריה, הארץ: הקולקציות המסקרנות של בוגרי עיצוב האופנה בארץ‎

'"

תצוגות הבוגרים במחלקות לעיצוב אופנה בישראל, בדגש על שלושת המוסדות המובילים בתחום, לא רק מרחיבות את מנעד התיאטרליות אלא גם מבקשות להזניק אותה לגבהים חדשים. מנהלי המחלקות מתווים לסטודנטים שלהם נתיב התקדמות לעבר שיא, שהוא עיצוב בגדים ראוותניים בעלי אופי מוחצן, ואלה נענים לאתגר בחדווה ומבטיחים עולם ומלואו בבגד אחד.

rnrn

בשנקר דרישת היסוד הזאת מוסדה כל כך, שקשה לדמיין כי פעם המצב היה אחר. זה עשור שהסטודנטים מתכננים קולקציות עתירות רושם בעידוד צוות המנחים במחלקה. הבון טון בשנקר הוא להשתלב בזירת אופנה עילית באירופה או בארצות הברית, ומכאן הרצון של בוגרי המוסד לעצב את תיק העבודות שלהם לפי הקו המנחה בתחרויות עיצוב בינלאומיות, שנוטה עדיין לסגנון הפסבדו־אוונגרדי. 

rnrn

rnrn

יש קולקציות שחמקו מהפרדוקס הזה: הקולקציה שהציגה הבוגרת עמית לוננפלד וזו שהציגה קארין אלעד, למשל, שהיה בהן יופי משכנע חרף הצלליות המופרכות והחומרים הבלתי שגרתיים; בהצעה של קיאן פרנקפורט ניכרה פשטות יחסית, שהיא אולי תולדה של בשלות או ביטחון, וכך גם בפרויקט של ליאת גרינברג.

rnrn

ולמרות הכל: שנקר היתה ההצגה הטובה בעיר, יחסית לתצוגות של המחלקות לעיצוב אופנה בשני המוסדות הגדולים האחרים שגם בהן ניכרה אימת הריק והבהלה למלא את החלל.

rnrn

rnrn

בראש העמוד: קולקציית הגמר של עמית לוננפלד, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה (צילום: רפי דלויה)

rn", #, #'

בודק...