גלי כנעני מציגה בתערוכת הפתיחה היוקרתית בגלריה החדשה של לי אדלקורט בפריז

חדשות ואירועים

גלי כנעני מציגה בתערוכת הפתיחה היוקרתית בגלריה החדשה של לי אדלקורט בפריז

'"

גלי כנעני, מעצבת ואמנית טקסטיל המשמשת כמרצה ומ"מ ראש המחלקה לעיצוב טקסטיל, הוזמנה להציג ב-"It's a Gift to Be Simple" תערוכת הפתיחה של גלריה אדלקורט שהיא הגלריה החדשה של לי אדלקורט, חזאית הטרנדים המפורסמת בעולם. פתיחת הגלריה הינה פתיחה מתוקשרת מיוחד ומהווה פרק נוסף בקריירה המפוארת של אדלקורט, מייסדת Trend Union אשר שימשה בעברה כיושבת ראש האקדמיה היוקרתית לעיצוב באינדהובן וכעת מכהנת כדיקן ללימודים היברידיים ב-Parsons School of Design, בו היא הקימה את התוכנית ללימודי תואר שני בעיצוב טקסטיל. אדלקורט לא זרה לעיצוב ישראלי מאחר והיא ביקרה בשנקר בשנת 2017 ואצרה תערוכה קבוצתית גדולה במוזיאון העיצוב בחולון בשנת 2011. 

rnrn

כנעני תציג בתערוכה עבודות אשר הוצגו לראשונה בגלריה פריסקופ בשנת 2011 לצידו של Friso Wiersma, מייקר ומעצב בוגר האקדמיה לעיצוב באינדוהבן המתגורר באמסטרדם ומתמחה בחפצים ורהיטים. בנוסף לכך, יוצגו פרטי ריהוט מקוריים של השייקרים (shakers), כת נוצרית בעלת אסתטיקה מינימליסטית ונקייה אשר ייצרה רהיטים איקוניים, ועבודות עכשוויות שנוצרו בעקבות רהיטים אלו. 

rnrn

הזמנת התערוכה

rnrn

בנוסף להיותה מ"מ ראש המחלקה, כנעני היא מעצבת ואמנית טקסטיל המתמחה במגוון טכניקות של אריגה, ליבוד, צביעה והדפסה. היא בוגרת מצטיינת של המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, לאחר סיום לימודיה השתלמה בקולג' לאמנויות של קנזווה ביפן. הציגה מעבודותיה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובעולם, בהן במוזיאון תל-אביב לאמנות עכשווית, בגלריה פריסקופ בתל-אביב, ב-GalleryGallery בקיוטו, (יפן), במוזיאון ארץ-ישראל בירושלים ובטריאנלה ה-11 וה-14 לטפסטרי בלודג'. 

rnrn

בשנת 2013 זכתה כנעני בפרס אנדי היוקרתי לאמנות עכשווית ובפרס העיצוב של משרד התרבות והספורט. ועדת השיפוט שבחרה בה ציינה כי "שיבוש הזיהוי המובהק של הבד אל יצירת צורה שההתבוננות בה חידתית ומסקרנת כמו במפגש עם גוף פיסולי הדורש פיענוח למהותו… התוצאה מפתיעה, חדשה, ושלמה".

rn", #, #'

בודק...