תמר אלבז זכתה בתחרות אופנה בינלאומית

פרסים

גאווה ישראלית: הסטודנטית תמר אלבז קוטפת את המקום הראשון בתחרות אופנה בינלאומית

שנקר ממשיכה לחזק את מעמדה הבינלאומי, זוהי השנה השנייה ברציפות שנציגי המחלקה לעיצוב אופנה זוכים במקום הראשון והיוקרתי בתחרות Real Leather. Stay Different.

תמר אלבז – סטודנטית בשנה ד' מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, זכתה בשני פרסים שונים בתחרות האופנה הבינלאומית Real Leather. Stay Different. International Design, במקום הראשון בקטגוריית Apparel ובמקום הראשון משותף בקטגוריית Overall.

זוהי השנה השנייה ברציפות שסטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה משנקר קוטפים את המקומות הראשונים של התחרות Real Leather.  בשנה שעברה היה זה גל בנימין שזכה במקום הראשון עם פרויקט הגמר שלו.

הפרויקט הזוכה של תמר אלבז (צילום: Lithai Pletain)

תחרות עיצוב הסטודנטים הבינלאומית Real Leather. Stay Different, הפועלת בחסות מגזין האופנה המוביל arts thread, מתבלטת בתעשיית האופנה בעיקר בשל בהתמקדותה בחיפוש גלובלי אחר מעצבים חדשים הטובים ביותר בתחומם, ומקדמת עיצוב איטי (Slow fashion) ועתיד בר קיימא לאופנה.

תמר אלבז הגיעה למקום הראשון עם חליפת עור שעיצבה בפרויקט בגדי עור בשנה ג' בהנחיית יוסי קצב וגלעד יונה. ההשראה לפרויקט היה הפסל "Human Concretion" של האומן ז׳אן האנס הרפ. הדגם נותן ביטוי לטשטוש הגבולות בין גוף ובגד, ולאופן שבו הצורה הביומורפית של הגוף משתקפת בו. הדגם עשוי כולו מעור כבש, ובנוי משני חלקים: ג׳קט שעוצב בתהליך של דיגום חופשי ומכנסיים שעיצובם והוצאת גזרתם נעשתה באמצעות תוכנת התלת מימד CLO3D. להשלמת האאוטפיט עיצבה תיק בהדפסה תלת מימד, בשיתוף פעולה עם האמן ירין דידי.

שופטי התחרות לשנת 2023 כוללים את מנכ"ל הוגו בוס, כריסטופר קורבר, ראש פרויקטים של מותגים וקיימות בקמרה דלה מודה, פאולה ארוסיו וה- סטייליסט הסלבריטאי הנודע מייק אדלר, הזוכה הישראלי של השנה שעברה, המעצב גל בנימין לצד המייסדים השותפים של המכון לאופנה דיגיטלית, ליאן אליוט יאנג ו-CatyTay.

אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה, שנקר: "אנו שמחים לחזק את מעמדה הבינלאומי של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בין עשרת המחלקות הטובות בעולם, ולהוביל את הסטודנטים והבוגרים שלנו פעם אחר פעם לזכיות במקומות הראשונים בעולם. תחרויות כמו Real Leather מאיצות את השתלבות הסטודנטים שלנו במותגי אופנה בינלאומיים יוקרתיים, בכל שהם מוכיחים את מיומוניהם הגבוהות המשלבות עשייה ידנית לצד עשייה טכנולוגית מתקדמת ובכך פותחים את הדלתות לבאים אחריהם."

"הייתה לי הזכות לקחת חלק באירוע כל כך חשוב ובעל ערך וזהו צעד גדול ומשמעותי עבורי ועבור הקריירה שלי" אומרת המעצבת תמר אלבז , "המפגש עם שופטים ואנשים הממוקמים בתפקידי מפתח בתעשיית האופנה העולמית והאפשרות להציג בפניהם את הדגם שלי ואת עצמי כמעצבת, זאת הזדמנות ענקית ואני אסירת תודה עליה. אופנה היא דרך חיים, בזכות התהליך המחשבתי שאני עוברת אני חוקרת, לומדת, שואלת שאלות ומטילה ספק, וכך אני עוסקת בנושאים שהכי בוערים בי."

בודק...