גאווה בבית הכנסת: בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל יצרה סדרת פרוכות לארון הקודש בסימן סובלנות ללהט"בים

חדשות ואירועים

גאווה בבית הכנסת: בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל יצרה סדרת פרוכות לארון הקודש בסימן סובלנות ללהט"בים

הומואים ולסביות דתיים נאלצים להתמודד עם קשיים ואתגרים מורכבים וכבדי משקל – הן מבחינה אישית, הן משפחתית והן חברתית: השמירה על עקרונות ומצוות התורה מעמידה אותם במבחן מתמיד עם זהותם הפנימית, כל שכן – החיים בקהילה שמרנית וסגורה, המתנגדת ודוחה שונות ו/או אחרות.

ברוח הסובלנות וקבלת האחר, יצרה חבצלת הרמתי – בוגרת טרייה של המחלקה לעיצוב טקסטיל – סדרת פרוכות לארון הקודש, המתייחסות למתח שבין החברה הדתית לקהילה הלהט"בית. פרויקט הגמר המרגש, שיוצג באירועי הסופשנה של שנקר באמצע יולי, יחשף ב"שבת גאווה" שתצויין בבית הכנסת "בית דניאל" בתל-אביב ב-24.06. 

"כמעצבת טקסטיל אני פועלת לנסח בדימוי ובחומר שפה ואובייקט טקסיים חדשים המבקשים לאשר את קבלת השונה בבית-הכנסת", סיפרה הרמתי והוסיפה כי "בכך אני מבקשת להנציח את זכר קורבנות ההומופוביה".

כל אחת מהפרוכות בפרויקט של הרמתי – שבוצע בהנחיית חברות סגל המחלקה לעיצוב טקסטיל יערה פרי וגלי כנעני – מתייחסת לרעיון/מושג ביהדות העוסק בהכלה ובקבלה של אדם באשר הוא אדם: הפרוכת "סובלנות" נארגה בשחור-ולבן, עם דגם חוזר על עצמו של המילה "סובלנות" בפונט דמוי תנכ"י. היריעה נוצרה בהשראת הטלית ומשולבים בה צבעי דגל הגאווה וחלקים שחורים לזכר קורבנות ההומופוביה.

פרוכת "עץ החיים" נארגה בנול ידני מחוטי במבוק בשחור-לבן, מתוך מטרה לפנות למגוון קהילות וזהויות ולא רק ללהט"בים. במרכזה צללית של עץ החיים, כשעל גזעו מופיע המשפט "ואהבת לרעך כמוך". 

הפרוכת הססגונית "חביב אדם שנברא בצלם" מבטאת את הרב-גוניות של בני האדם מתוך פעולת האריגה שמחברת בין שתי לערב לכדי יריעה אחת. פעולה זאת מולידה מצבעי דגל הגאווה בהם השתמשה הרמתי אינספור גוונים ומעידה על השלם הגדול מסך חלקיו, כפי שהחברה מועשרת מקבלת הפרטים שבתוכה.

  • פרוכת הסובלנות של חבצת הרמתי תיחשף באירוע "שבת גאווה" שיתקיים ב-24.06 בשעה 18:00 בבית הכנסת "בית דניאל" בתל-אביב עם הרב מאיר אזרי, הרבה גליה סדן והחזן פרדי פאר.

בראש העמוד: פרוכת הסובלנות של חבצלת הרמתי (צילום: אחיקם בן-יוסף)

בודק...