אמא ירוקה, סלונה: סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית בשנקר איירו פרשנויות נפלאות לספרי ילדים אהובים בתערוכה מלאת קסם

חדשות ואירועים

אמא ירוקה, סלונה: סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית בשנקר איירו פרשנויות נפלאות לספרי ילדים אהובים בתערוכה מלאת קסם

'"

האגדה מספרת על אביאל בסיל, שפרויקט הגמר שלו במסלול לימודי איור במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר לפני כחמש שנים, נקטף מהקיר והודפס כספר בהוצאת הקיבוץ המאוחד. מאז הפך אביאל לאחד המאיירים העסוקים בשכונה, ואייר עשרות ספרי ילדים בהוצאות המובחרות ולמיטב סופרי הילדים. ולמה אני מספרת את כל זה? כי נזכרתי בסיפור של אביאל כאשר ביקרתי בתערוכת איור ספרי ילדים שאצרה בתיה קולטון, של תלמידי שנה ג’ בשנקר.

rnrn

אל תחמיצו: לעמוד האירוע בפייסבוק לחצו כאן!

rnrn

בתיה קולטון, מאיירת מחוננת המוכרת לכל בזכות מגוון ספרים שאיירה, אם רק נזכיר כמה בולטים מהשנים האחרונות: המסע אל האי אולי / מאת מרים ילן שטקליס, ספר שירי ילדים – שרשרת זהב, מביאליק ועד יהונתן גפן, עטיפות ואיורים לסדרת ספרי ‘הרפתקה’ ועוד. בתיה מלמדת כבר עשר שנים את הקורס לאיור ספרי ילדים במכללת שנקר, היא מספרת שהרבה מבוגרי המסלול הצליחו מאד והפכו למאיירים בולטים בתחום האיור ספרי הילדים ועוד. בין הבוגרים אפשר למצוא את: שחר קובר, אביאל בסיל, מורן ברק, שמרית אלקנתי, רוני פחימה, נטלי וקסמן שנקר, גל שקדי, גלעד סליקטר, ועוד רבים וטובים שדרכם מתבשלת.

rnrn

בתיה נשמעת גאה מאד בקבוצת המאיירים המציגים בתערוכה, ואומרת שייחודה של קבוצה זו איננה קשורה לרמת איור גבוהה בהשוואה לכיתות אחרות. קורה לפעמים שבכיתה מסויימת מתקבצים כשרונות רבים יחד, ומתחילה להיווצר תנועה מיוחדת בכיתה. לשאלתי האם רמת המאיירים בארץ במגמת עליה – היא עונה, שהיא לא חושבת במונחים של עולה או יורדת, אלא שבאופן כללי יש צורך וצריכה של דימויים בתוך התרבות ולכן זה נוכח יותר. גם ספרי הילדים עברו אבולוציה מסוימת וספר הילדים נתפס בימינו יותר ויותר כאובייקט אומנותי.

rnrn

rnrn

בראש העמוד: איור של יהלי זיו, סטודנטית במחלקה לתקשורת חזותית (יח"צ)

rn", #, #'

בודק...