איזה רובוט אתם? מפגש יצירה משותף בין הקבוצה לאינטראקציה בשנקר לסטודנטים מקמפוס NYU באבו דאבי

חדשות ואירועים

איזה רובוט אתם? מפגש יצירה משותף בין הקבוצה לאינטראקציה בשנקר לסטודנטים מקמפוס NYU באבו דאבי

~

סטודנטים מקמפוס אבו דאבי של אוניברסיטת NYU הגיעו, זו השנה שניה, לשנקר, לסדנה משותפת עם סטודנטים מ״הקבוצה לאינטראקציה״ הבין-מחלקתית, במרכז לעיצוב וטכנולוגיה על שם כדר.

הסדנה, שהונחתה על ידי מיכל רינות משנקר ומיכאל שילה מ-NYU, עסקה באינטראקציית אדם-רובוט, ובפרט באפשרות לעצב אינטראקציה עם רובוטים באופן שמביע אופי ורגש.

ביום הראשון של הסדנה, הסטודנטים מאבו דאבי פיתחו במרכז כדר רובוטים פשוטים בעלי יכולות תנועה, המבוססים על המיקרו-בקר ארדואינו (מכשיר קטן המשמש לשליטה בחלקים אחרים של המערכת האלקטרונית בה הוא יושב) ועל חומרי גלם ממוחזרים.

ביום השני הצטרפו אליהם הסטודנטים משנקר, ובקבוצות מעורבות של סטודנטים משני המוסדות בחרו צימוד של פעולה ותגובה שבה התמקדו. הם עיצבו ומימשו בקוד את הקלט של הרובוט – כלומר למה הוא יגיב (קירבה, מגע, קול וכו') ואת התנועה של הרובוטים, כך שיבטאו את האופי והרגש שהגדירו. בהצגת הסיום המשתתפים האחרים תבקשו לנחש את הרגש מתוך התנועה! 

בין תוצרי הסדנה: רובוט סקרן, רובוט הססן, רובוט פחדן, רובוט נרגש

בנוסף, סיירו הסטודנטים מאבו דאבי בתערוכה בגלריית רוזן ובסדנאות הפלסטיקה של שנקר.

~~

הסטודנטים מאבו דאבי מבקרים בארץ במסגרת קורס במחלקת Interactive Media Arts שעוסק בישראל, טכנולוגיה, חדשנות ואינטראקציה, בהנחיית פרופסור מיכאל שילה. הסדנה המשותפת היא חלק משיתוף פעולה מתמשך של מרכז כדר עם NYU, שכולל גם התמחויות של סטודנטים מהקמפוסים השונים של NYU שנעשות במרכז כדר.

הקבוצה לאינטראקציה במרכז כדר מורכבת מ-25 סטודנטים וסטודנטיות מהמחלקות השונות בשנקר, שיש להם עניין ותשוקה לנושא של אינטראקציה, מנקודת המבט הדיסציפלינרית שלהם, וכן מוטיבציה ויכולות גבוהות.

הסטודנטים מוזמנים להצטרף לקבוצה באמצע שנה ב׳, והם לומדים קורס אחד בכל סמסטר במהלך השנים ב׳ ו-ג׳, ומבצעים פרויקט גמר בעל אופי אינטראקטיבי במחלקה שלהם.

המיונים לקבוצה הבאה לאינטראקציה יתקיימו לסטודנטים בשנה ב׳ בחודש דצמבר 2023. לפרטים  נוספים שלחו מייל ל-kadarcenter@shenkar.ac.il.

צילום: אריאל מדינה

בודק...