DezignZoom: תוק תוק תוק - תערוכת יחיד חדשה לאמן, הקומיקסאי והמאייר איציק רנרט

חדשות ואירועים

DezignZoom: תוק תוק תוק – תערוכת יחיד חדשה לאמן, הקומיקסאי והמאייר איציק רנרט

'"

במוצאי השבת הקרובה, בשעה שמונה בערב, תיפתח בגלריית סדנאות האמנים בתל-אביב "תוק תוק תוק", תערוכת היחיד הראשונה של איציק רנרט – מאייר, אמן, קומיקסאי, חבר עבר בקבוצת הקומיקס "אקטוס" שזכתה בהצלחה אמנותית בינלאומית, מי שכיהן כראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר וכיום מרצה בכיר ודיקן הסטודנטים באקדמיה הרמת-גנית. 

rnrn

מהתערוכה עולה המתח השורר באופן מסורתי בין התחומים אמנות ואיור, תוך כדי הצפה של האפיונים, ההיררכיות והדוגמות הישנות לגבי שני התחומים הללו – אחד לכאורה שימושי ויומיומי והשני לכאורה הגותי ונשגב. זהו מתח מעניין, משום שנראה שיש בו א-סימטריות, ושהוא מאפשר מעבר חד סיטרי בלבד. השפה האיורית-עיצובית נחשבת כיום לכלי לגיטימי בארסנל הכלים של האמן, אך זכות המאייר להופיע במרחב האמנות עדיין אינה ברורה מאליה. מי שמגיע מעולם האיור עדיין נחשב לזר או אפילו נחות במרחב של האמנות.

rnrn

rn", #, #, "

שם התערוכה, "תוק תוק תוק", מתייחס באופן משועשע לניסיון של רנרט להיכנס לעולם האמנות ולהתקבל במסגרתו כמהגר חוקי המגיע מדיסציפלינה חזותית אחרת.

rnrn

תכניה של התערוכה מתבססים על הוצאה לאור של 'אמנות מגירה'. זוהי חשיפה של ארכיונו הפרטי של אדם היודע לצייר, המשרבט ללא הפוגה משך עשרות שנים. מבחינה זו, יש כאן פעולה שמתקשרת למושג 'אגו דוקומנטס', שהוא שם כולל למסמכים אישיים, כמו יומנים, זיכרונות וכדו', מסמכים שבאופן מסורתי לא נחשבו לסוגה גבוהה. בהמשך לכך, זהו גם מושג שמסמן עבודות, טקסטים ודימויים של קבוצות שלעבודתן לא נמצא מקום במרחב הציבורי. השוליות או המינוריות של התערוכה היא בהקשר הזה, היותה פרי עבודתו של מאייר המבקש להיכנס למגרש המיוחס של האמנות, ולהתקבל בה כאזרח לגיטימי.

rnrn

rn", #, #'

בודק...