פרופ אהוד מניפז, דיקן בית הספר להנדסת תעשייה וניהול, מקדם מטרות האו"ם לפיתוח בר קיימא

חדשות ואירועים

פרופ אהוד מניפז, דיקן בית הספר להנדסת תעשייה וניהול, מקדם מטרות האו"ם לפיתוח בר קיימא

פרופ' אהוד מניפז, הדיקן המייסד של בית הספר להנדסת תעשייה וניהול, השתתף בכינוס לקידום מטרות האו"ם לפיתוח בר-קיימא 2030, בחסות מזכיר האו"ם ונשיא סין, אשר התקיים בבייג'ינג.

פרופ' מניפז הוזמן להשתתף בפורום זה כיו"ר חבר הנאמנים של לשכת המהנדסים, האדריכלים ואקדמאים במקצועות טכנולוגיים בישראל.

לאחר שבשנת 2015 החליט ארגון האו"ם על שבעה-עשר מטרות ברות-קיימא לקידום האנושות עד לשנת 2030, מנהיגי מדינות מכל העולם גויסו על מנת לתמוך, לקדם ולהטמיע תהליכים לשיפור בנושאי בריאות, חינוך, עוני, מזון, סביבה וכיו"ב.

פרופ' מניפז הוזמן לשאת הרצאת מפתח במליאת הכינוס בפני נציגים מעשרים מדינות, ביניהן סין, וייטנאם, תאילנד, ארה"ב, אנגליה, צרפת, אלג'יריה, אוסטרליה ועוד. בהרצאתו הציג מודל אקונומטרי (מודל הנערך על מנת לחזות התפתחויות כלכליות שונות ולנסח קשרים בין הענפים השונים), הקושר בין משתנים לאומיים בסיסיים ופיתוח חברתי-כלכלי לצורך השוואה רב שנתית בין מדינות שונות.

המקרה של סין וישראל הוא מעניין במיוחד לבחינה – המשטר החדש בסין אותחל בשנת 1949, שנה אחרי הקמת של מדינת ישראל בשנת 1948. התוצר הלאומי הגולמי לנפש בשתי המדינות החדשות היה זהה – מספר מאות דולרים אמריקאים לנפש. 70 שנה מאוחר יותר, התל"ג בסין הוא כ-9,700 דולר אמריקאי לנפש והתל"ג של ישראל הוא כ- 43,000 דולר לנפש. בהרצאה הצביע פרופ' מניפז על הגורמים האפשריים לפער זה וקישר בין הפער לבין חינוך מדעי וטכנולוגי, השקעה במו"פ, מדיניות ממשלתית, תרבות, חדשנות ויזמות פנים ארגונית. בכינוס הוסכם על פרדיגמה לקידום מטרות האו"ם לפיתוח בר-קיימא המורכבת משלוש פאזות: Classification-Coordination-Collaboration.

במסגרת הכינוס הוחלט והוכרז על הקמת הארגון העולמי לקידום אוריינות מדעית ביוזמת 19 מדינות והוקמה מועצה מנהלת, בה מכהן פרופ' אהוד מניפז כדירקטור מייסד.

בשיחות שקיים פרופ' מניפז במסגרת הכינוס עם נשיא מועצת המחקר הלאומית של סין ויו"ר ארגון המדע והטכנולוגיה הסינית, הוסכם על שת"פ הכולל בין השאר ביקור הדדי של משלחות בכירים ושל משלחות סטודנטים לקידום פרוייקטי מחקר משותפים.

בודק...