פורטפוליו: ראיון עם הבוגר הטרי עמיר מרק, זוכה פרס לייטרסדורף

חדשות ואירועים

פורטפוליו: ראיון עם הבוגר הטרי עמיר מרק, זוכה פרס לייטרסדורף

'"

קולקציית הגמר של עמיר מרק – שנעלה את התצוגה של המחלקה לעיצוב אופנה של שנקר בשבוע שעבר – התבססה על חגורת ההצלה האישית שנשא על גופו במהלך שירותו הצבאי כלוחם סטי״ל. "לא השתמשתי בה ולו פעם אחת, כך שלא ראיתי כיצד היא נראית בתוכה, אך היא שימשה בעבורי כמעין קמע ששומר עלי", הוא מספר על הקולקציה, שזיכתה אותו בפרס היוקרתי למצוינות ויצירתיות באופנה ע"ש פיני לייטרסדורף, על סך 50 אלף שקלים.

rnrn

בקולקציה, "Lucky Charms", יצר מרק פרשנות חדשה לבגדים מחויטים, תוך פיתוח טכניקה המקנה לבגד יכולת להתנפח. פעולת הניפוח מתאימה את הבגד לגוף הלובש ללא צורך במידות או התאמה אישית, כל מערכת לבוש היא מעין קמע מזל השומר על הלובש אותה.

rnrn

rn

"היה לי ברור שחגורת ההצלה היא נקודת המוצא, אבל התקשיתי ליצור סביבה עולם דימויים עשיר מספיק לפרויקט גמר", מספר מרק: "רק בשלב מתקדם יותר נפל לי האסימון שהחגורה הייתה קמע מזל".

rn

rnrn

 לצד זיכרונות מהשירות הצבאי חקר מרק גם את יורדי הים הילידים של אלסקה, שהשתמשו בסימנים ובקמיעות על-מנת שישמרו עליהם מפני סכנות הים האורבות להם: "המשכתי את המחקר סביב תרבויות ימיות אחרות שהשתמשו בסימנים וקמעות. שמונה חודשים זה הרבה זמן לעבוד על קולקציה, והיה לי ברור שארצה להתעסק בטכנולוגיות שחדשות לי. פיתחתי טכניקה המקנה לבגד את היכולת להתנפח, פעולת הניפוח היא שהכתיבה לי את הגזרות והצלליות. את הצבעוניות של הקולקצייה שאבתי מצבעי האזהרה המקובלים בים". 

rnrn

rnrn

בראש העמוד: קולקציית הגמר של עמיר מרק "קמעות מזל" (צילום: לי אגמון)

rn", #, #'

בודק...