פורטפוליו: משתתפי הביאנלה לעיצוב בלונדון מסכמים את החוויה

חדשות ואירועים

פורטפוליו: משתתפי הביאנלה לעיצוב בלונדון מסכמים את החוויה

בחודש ספטמבר האחרון התקיימה בלונדון בפעם השנייה הביאנלה לעיצוב, תחת הכותרת Emotional States. זו הפעם השניה ברציפות שההצעה שהגישה מכללת שנקר התקבלה לביאנלה, והפעם חבר אליה מוזיאון ישראל. ביחד הם הציגו את ״עצבים חשופים״ (Exposed Nerves), סטודיו רב־תחומי פעיל לעיצוב שבו התהליך היה לב העניין ולא התוצר הסופי. ארבעה יוצרים עבדו בסטודיו בכל רגע נתון בהתייחסות לתמות שבועיות נתונות של זהות, תרבות וחברה. תהליך היצירה – כמו גם הדיונים, הסקיצות, והמסקנות – היו חשופים לקהל המבקרים.

״חיי היום־יום בישראל קשים ולחוצים״, כתבה אוצרת הביתן, הילה שאלתיאלי, בקטלוג הביאנלה. ״הם מאופיינים בחוסר ביטחון, הן נפשית והן פיזית. המחלוקות הפוליטיות, האידיאולוגיות והתיאולוגיות בין הקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית מתמשכות, מעמיקות וקורסות לתוך השגרה ומטלטלות את הליבה שלה״. ואלו גם העצבים החשופים של המעצבים ישראלים: ״היכולת לעבוד מהר, לאלתר ולעבור מדבר אחד למשנהו עד כדי דילוג על הפרטים, ׳עיגול פינות׳ והשארת עבודה לעיתים אף לא גמורה״.

ההחלטה ״להביא את הלב הפועם של מעשה העיצוב לביאנלה, במקום את התוצר הסופי״, העמידה גם את היוצרים וגם את הקהל במצב רגשי משתנה. ביקשנו מהמשתתפים לספר על אותו מצב, על רגע אחד מהשהות בביתן, שדרכו יהיה אפשר להבין מה היו הציפיות  שלהם, מה הם חוו תוך כדי, מה הם מבינים על החוויה חודש לאחר מכן, ומה הם לוקחים משם הלאה.

 

בודק...