עמלנט: יוזמות ייחודיות בתיכונים של רשת "עמל" בהובלת תלמידי התכנית לאמנות בקהילה של מכללת שנקר

חדשות ואירועים

עמלנט: יוזמות ייחודיות בתיכונים של רשת "עמל" בהובלת תלמידי התכנית לאמנות בקהילה של מכללת שנקר

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין רשת החינוך הארצית עמל לבין מכללת שנקר, מתקיימת השנה בחמישה בתי ספר תיכוניים של עמל תכנית "אמנות בקהילה-החממה ליזמות יצירתית". 

התוכנית מופעלת על פי מודל ליישום אמנות בקהילה עם בני נוער, שפיתחו סטודנטים מהמחזור השלישי של התכנית בשנקר. המודל מורכב מתהליכי יצירה אמנותיים שיתופיים, שמטרתם בנייה של מרחבים יצירתיים בתוך בית הספר ובשכונות, בשיתוף קהילות נוספות. באמצעות המודל, מתחזק הקשר בין בני הנוער, מגביר את תחושת השייכות, חושף את התלמידים לשימוש באמנות כאמצעי להעצמה אישית וקהילתית, ומעודד שיח ויוצר מרחב שיתופי לתלמידים ולקהילה. כל זאת בשיתוף הסגל המנהל וצוות המורים לצד מעגלים מהקהילה כמו משפחות, תושבים, עסקים מקומיים, הרשות המקומית ואחרים.

בתי הספר התיכוניים של עמל המשתתפים בתוכנית: מח"ט עמל אשדוד, רב תחומי עמל ב' פ"ת, רב תחומי עמל ליהמן דימונה, רב תחומי עמל כעביה ורב תחומי עמל שבח מופת תל אביב. בכל אחד מהם יושם פרויקט המותאם לתלמידים והקהילות.

יצוין כי תכנית "אמנות בקהילה-החממה ליזמות יצירתית" של שנקר לימודי חוץ בשיתוף עם קרן רוטשילד-קיסריה, מציעה הכשרה יחידה מסוגה בישראל, בייזום וניהול פרויקטים קהילתיים תוך שימוש באמנות.

התכנית, בניהולו של עדי יקותיאלי – אמן ויזם חברתי – מיועדת למשתתפים בעלי רקע מגוון למשל, אמנים ופעילים חברתיים, עובדים סוציאליים, מנהלי אגפי תרבות, מנהלי מרכזים קהילתיים, אנשי חינוך ומטפלים. הסטודנטים בתכנית, מקבלים כלים שיסייעו להם להניע תהליכים חברתיים בקהילה, באמצעות אמנות שיתופית. 

בודק...