סטודנטים מהמחלקה להנדסת תוכנה משתפים בעשייתם בפרויקט ההתמחויות בתעשייה של שנקר

חדשות ואירועים

סטודנטים מהמחלקה להנדסת תוכנה משתפים בעשייתם בפרויקט ההתמחויות בתעשייה של שנקר

'"

מכללת שנקר גיבשה החלטה לבנות גשר בין האקדמיה לתעשייה ובשנת 2019 הקימה לראשונה מערך קורסי התמחות פורץ דרך. מערך זה של לימודים משולבי התנסות (התמחויות) בתעשייה קיבל את אישור המועצה להשכלה הגבוהה ויצא לדרך תחת המותג STEP, שמשמעו Shenkar's True Experience Program בניהולו האקדמי של רואי זרחיה, יזם וחבר סגל בכיר.

rnrn

מערך STEP מכיל מספרי קורסי התמחויות אשר מעניקים לסטודנטים הבוחרים ללמוד אותם נקודות זכות כנגד השתתפות בקורס אקדמי, בד בבד להתנסות מעשית של 120 שעות בחברות מובילות במשק (החל מסטארטאפים, עבור לחברות תעשיתיות וכלה בחברות ציבוריות בינלאומיות), כאשר מטרת ההתמחות היא פתיחת הדלת עבור כל סטודנט וסטודנטית לעולם התעשייתי עוד במהלך תקופת הלימודים באקדמיה.

rnrn

4 סטודנטים וסטודנטיות מהמחלקה להנדסת תוכנה בשנקר סיימו לאחרונה את הסמסטר הראשון בקורס ההתמחויות והסכימו לכתוב ולשתף בחוויה שעברו.

rnrn

rn

"זה היה חדש ומאתגר מאוד כי זה שונה לחלוטין מכל מה שלמדתי עד היום"

rn

rnrn

איתמר ירדן – שנה ג'

rnrn

בעזרת STEP התחלתי לעבוד ב-para group – חברה שמתעסקת בתכנון פרויקטים הנדסיים בעזרת בינה מלאכותית.

rnrn

בשבועות הראשונים בחברה התעסקתי, בעיקר, בללמוד את הטכנולוגיות והסביבה, דרכה para group מייצרים את המידע שלהם, כמו כל מיני תוכנות של מהנדסים למידול עצמים תלת-ממדים. זה היה חדש ומאתגר מאוד כי זה שונה לחלוטין מכל מה שלמדתי עד היום.

rnrn

בנוסף, נאלצתי ללמוד שפת תכנות חדשה (C#), מה שגרם לעומס, בשילוב יחד עם הלימודים, אך גם לאתגר מסקרן. ברגע שהתחלתי לעבוד על הפרויקט עצמו זה היה מאוד מתגמל ומעניין.

rnrn

הידע מהלימודים במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר היה רלוונטי לכל מני שלבים של הפרויקט: יצא לי להעביר מהידע האישי שצברתי לאנשי צוות מבוגרים ומנוסים ממני, וללמוד מהם המון. מעבר לכך גם שיעורי הקורס שעוברים הם מאוד מעניינים.

rnrn

אני ממליץ בחום לכל סטודנט שעולה לשנה ג' להתנסות בחוויה זו, לצבור ניסיון תעסוקתי אמיתי, להעשיר את קורות החיים ולהכיר אנשים חדשים מעולם ההייטק.

rn", #, #, "

rn

"איפה אלמד הכי הרבה, איפה אוכל להתפתח לכיוונים שלא בהכרח חשבתי שאלך, איזו חברה עוסקת בתחום שהכי מעניין אותי"

rn

rnrn

עמרי גיל – שנה ד'

rnrn

עם תחילת התהליך בתכנית, ניסיתי להבין איזו חברה, מבין החברות שהוצעו לי ב-STEP, נראתה לי המתאימה לי ביותר עוברי – איפה אלמד הכי הרבה, איפה אוכל להתפתח לכיוונים שלא בהכרח חשבתי שאלך, איזו חברה עוסקת בתחום שהכי מעניין אותי וכן הלאה.

rnrn

לבסוף בחרתי בחברת Stay Labs שבה עברתי תקופת התמחות של 3 חודשים, בשיא מגפת הקורונה, כך שאמנם לא יצא להיפגש פנים אל פנים עם המעסיקים שלי, אבל שמרנו על תקשורת תדירה על בסיס שבועי לצורך מעקב אחר משימות ושלבי העבודה.

rnrn

בתפקיד עסקתי בפיתוח ווב ועזרתי בשלב האפיון והפיתוח הראשוניים של דף אינטרנט המכיל מידע אישי עבור כל לקוחות החברה.

rnrn

עבדתי עם צוות של אנשים חכמים מאוד והעבודה בצוות הייתה מעניינת ומלמדת, במיוחד משום שלא עבדתי בצוות פיתוח קודם לכן. בנוסף, במהלך העבודה בחברה השתמשתי בכלים שלמדתי מקורסי פיתוח ווב וקורס מחשוב ענן בשנקר.

rn", #, #, "

rn

"המשימות שקיבלתי נגעו בתחומים בהם אני רוצה לעסוק בתפקיד הראשון שלי בתעשייה ותרמו רבות לשיפור הידע והיכולות המקצועיות שלי"

rn

rnrn

עומר בן סימון – שנה ד'

rnrn

במסגרת תכנית ההתמחויות בשנקר נחשפתי לחברות סטארטאפ העוסקות בתחומים שונים. 

rnrn

לאחר ראיונות עבודה ב-4 חברות שונות, בחרתי בחברה שהכי עניינה אותי, חברת אלטקו העוסקת בייעול תחום צריכת האנרגיה לחברות ועסקים. 

rnrn

במהלך תקופת ההתמחות קיבלתי הדרכה והכוונה מהמנטור שלי בחברה שכללה פגישות שבועיות של הצגת תוצרים וקבלת משימות לשבוע הבא.

rnrn

המשימות שקיבלתי נגעו בתחומים בהם אני רוצה לעסוק בתפקיד הראשון שלי בתעשייה ותרמו רבות לשיפור הידע והיכולות המקצועיות שלי. כמו כן, התוצרים שלי שולבו במערכות של החברה.

rn", "

rn

"בזכות ההתמחות והמתכנתים שעבדתי לצדם, למדתי המון והתפתחתי מאד מבחינה מקצועית וכל זה באווירה מאד נעימה וסבלנית"

rn

rnrn

עדי יערי – שנה ד'

rnrn

כשנרשמתי לתכנית ההתמחויות התבקשתי להעביר קורות חיים שנשלחו למספר חברות. כעבור מספר ימים נקבעו לי מספר ראיונות בזום עם חלק מהחברות ועברתי אותם בהצלחה.
rnהחברה שבחרתי להתמחות בה היא חברת Structure Pal. במהלך חודשי ההתמחות עבדתי יחד עם צוות הפיתוח של החברה. תכנתתי בשפת C# פלאגינים לתוכנה שהחברה משתמשת בה ולתוכנה שהחברה מפתחת בעצמה.
rnקורסי התכנות ב C,C++ ו- Python, שלמדתי במהלך התואר בשנקר, תרמו לי מאד בלמידת השפה ובתכנון נכון של הקוד.  

rnrn

בזכות ההתמחות והמתכנתים שעבדתי לצדם, למדתי המון והתפתחתי מאד מבחינה מקצועית וכל זה באווירה מאד נעימה וסבלנית. בנוסף, מפגשי קורס ההתמחויות עם מר רואי זרחיה היו מעשירים ומהנים. רואי סחף אותנו באמצעות האישיות הכריזמטית שלו ודחף אותנו להשתפר דווקא במקומות שאנו לא מרגישים בהם בנוח. אני ממליצה בחום לכל סטודנט לא לפספס את החוויה המדהימה והמעשירה הזאת.

rn"'

בודק...