נחשפתי לטכנולוגיות מתקדמות וכלים בתעשייה שלא הכרתי לפני כן

חדשות ואירועים

נחשפתי לטכנולוגיות מתקדמות וכלים בתעשייה שלא הכרתי לפני כן

~

אחת ממטרות העל של שנקר היא לשלב סטודנטים וסטודנטיות בתעשייה כבר בשלב הלימודים. במיוחד למטרה זו קם מערך STEP שמטרתו לקדם סטודנטים.יות הלומדים בשנקר לקראת היציאה לשוק העבודה, על ידי בניית קורסים אקדמאים משלבי התנסות מעשית. אלו מאפשרים להם.ן לרכוש כלים וניסיון בעבודה על פרויקט עם חברות בתעשייה.

בתחילת 2023, יצר ראש מערך ההתמחויות בשנקר, רואי זרחיה, שיתוף פעולה ייחודי בין בית הספר להנדסת תעשייה וניהול בשנקר ואחת החברות המובילות במדינת ישראל – חברת סולראדג' טכנולוגיות (SolarEdge Technologies) העוסקת בפיתוח וייצור מערכות למיצוי ההספק של מתקני אנרגיה סולארית פוטו-וולטאים, ובמערכות לניטור ובקרת ביצועים.

מטרת שיתוף הפעולה הייתה להכיר לסטודנטים.יות את עבודת המתכנן (ה-planer), ולהבין את חשיבותו והשפעתו על הייצור השוטף בקווי הייצור המקומיים והבינלאומיים של החברה.

להנחיית הקורס, שנערך בסמסטר ב' של תשפ"ג, נבחרה מיכל בן דוד, מרצה בשנקר בביה"ס להנדסת תעשייה וניהול ובעלת ניסיון עשיר בפרויקטים מבוססי שרשרת ערך בתעשייה.

לאחר תהליך מורחב של ראיונות, נבחרו 15 סטודנטים.יות מביה"ס לתעשייה וניהול שבצעו התמחות של 120 שעות בסולאראדג', בהן עבדו על פרויקטים מקצועיים שקיבלו מהחונכים שלהם, במקביל לסט הרצאות ומפגשים שהותאמו לצרכים של המתמחים.

מיכל בן דוד – מרצת הקורס: "במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת סולאראדג', הסטודנטים נחשפו לתהליכי ייצור מתקדמים המשלבים מכונות מיוחדות ורובוטים מתוזמנים, לצד עבודה שעדיין מבוצעת באופן ידני.

בנוסף, קיבלו הסטודנטים סקירה על תפקידה של שרשרת האספקה בתהליך, מבנה ארגוני של המחלקה (השנייה בגודלה במפעל) והסבר על האתגרים הקיימים בתפקיד ועל תהליך קבלת ההחלטות".

מפגש הסיום במשרדי סולראדג' בהרצליה |  צילום: סולראדג'

עוד במסגרת שיתוף הפעולה, התקיים מפגש במשרדי סולראדג', תחת הכותרת "יום בחיי פלנר". המפגש הועבר ע"י ענת לזרוס – דירקטורית שרשראות אספקה בחברה.

"נחשפתי לטכנולוגיות מתקדמות וכלים בתעשייה שלא הכרתי לפני כן", מספר אלעד לוי, אחד הסטודנטים בקורס. "היחס החם והמקבל שניתן לי והדינמיקה המצוינת של הצוות הפכה את ההתמחות שלי לבלתי נשכחת, ואני אסיר תודה על ההזדמנות שניתנה לי!"

חברת סולראדג' קיבלה אותנו בזרועות פתוחות, האירוח היה נפלא, ראשי הצוותים היו קשובים מאוד לסטודנטים, ביקש שישאלו שאלות ושיתפו בדילמות היומיומיות איתן מהנדסי תעשייה וניהול מתמודדים בשגרה בתפקידים שונים אצלם במפעל ובחברה כולה.

בראש העמוד: ביקור הסטודנטים במפעל סולראדג' בציפורית  |  צילום: אחיקם בן יוסף

בודק...