מהפכת הדור הרביעי: הבוגר המצליח מיקי לוי מנבא את עתיד תחום תקשורת המחשבים ומייעץ לדור הבא

חדשות ואירועים

מהפכת הדור הרביעי: הבוגר המצליח מיקי לוי מנבא את עתיד תחום תקשורת המחשבים ומייעץ לדור הבא

"העולם נמצא בפתחו של מהפכה שאנחנו קוראים לה " מהפכת הדור הרביעי" בתקשורת מחשבים, והיא משפיעה על כל התחומים. הכול." כך אומר מיקי לוי, מנכ"ל VRPhysio, ובוגר המחלקה להנדסה כימית בשנקר.

"הדור השלישי" הוא מה שכולנו מכירים היום- הטלפונים החכמים. למעשה כל מה שאנחנו יכולים לעשות באמצעות הטלפון, נעדיף לעשות בטלפון ולא במחשב. לוי מזכיר שעם הוצאת האייפון היו רבים שלא הבינו מה הטעם בטלפון חכם, מאחר וכל הפעולות התבצעו דרך המחשב הנייח. היום אין ספק מהי צורת ההתקשרות והעבודה המועדפת, המהירה והזמינה ביותר.

"עכשיו הגיע זמנו של הדור הרביעי" אומר לוי, "הדור הרביעי זה דור של מחשבים לבישים. זאת אומרת שאנחנו לא יושבים מול המחשב – אנחנו לובשים את המחשב. אנחנו מדברים על 'הד-סט', משקפיים שאתם שמים על הראש, סנסורים על הידיים או סנסורים לבישים, ועכשיו נכנסים לתוך עולם של מציאות מדומה (VR), שבו אתם יכולים לעשות כמעט כל דבר."

לוי, בוגר שנקר עוד מוסיף ואומר כי אין לו ספק שההשפעה של הדור הרביעי תשנה לגמרי את חוקי המשחק, בעיקר בשוק העבודה שבו הולכים להתחרות, ממש בעתיד הקרוב, הסטודנטים של היום.

מיקי לוי מדבר עם סטודנטים מהמחלקה להנדסה כימית בשנקר (צילום: יח"צ)

עולם המציאות המדומה מבסס כעת את התחומים עליהם יחלוש, משיפור ושימוש בחושים שלנו, ועד לשיפור קבלת ההחלטות של כל אחד ואחת מאיתנו. למעשה, אין תחום שבו לא תוכל המציאות המדומה לשנות לחלוטין את המצב הקיים ואף לשפר אותו: "כרופאים, אתם יכולים לעבור למעשה להקטין את עצמכם לאיזה גודל שאתם רוצים ולהסתובב בתוך מחזור הדם, או להיכנס לתוך המולקולה" מסביר לוי. "אם אתם חובבי ספורט תוכלו למשל לשחק בתוך הדגמה של משחק ה-NBA, בו תחוו את השחקנים והמגרש באופן מציאותי לחלוטין."

את VRPhysio ייסד חבר של לוי מהטייסת. הוא מספר שהחבר סבל מפריצת דיסק, תופעה נפוצה בקרב טייסי F16. במהלך תקופת השיקום, שארכה כארבע שנים, הבין החבר שניתן לשפר את התהליך השיקומי בצורה דרסטית, ומשם נולדה החברה אליה הצטרף לוי.

"אנחנו מטפלים באנשים שלדוגמה, אחרי 15 שנה, לא מסוגלים להזיז את הראש יותר מ-30 מעלות ימינה" הוא מסביר. "מסתבר שאם אני מכניס אותם לVR ו"עובד" עליהם, לצורך העניין מסובב לאט יותר את הסביבה המדומה, הם פתאום מזיזים עד 50 מעלות בלי כאב."

"יש פה משהו גדול, והוא הולך להגיע. זה עולם מעניין ומאתגר וסופר דינמי, אתם מדברים עם מחשב דרך עולם שהוא חוויתי. אני קורא לכם ללכת להתנסות ב- VR מבוסס מחשב, כדי להבין את גודל האירוע" מציין לוי.

מיקי לוי, ממשיך ומספר. "אנחנו היום עושים את הפגישות שלנו בחברה ב-VR, חצי מהן בארץ וחצי בארצות הברית. המשתתפים יושבים סביב שולחן בסביבה וירטואלית – האווטאר שלי עם קצת יותר שיער, כי אני יכול לבחור את זה – ואני רושם על דפים ומעביר לאדם שנמצא 5000 מייל ממני. הוא לוקח את הדף, מסתכל, כותב. זה משהו אחר."

ביקשנו מלוי לספר למה בחר ללמוד דווקא במחלקה להנדסה כימית בשנקר, ומבחינתו, לא היתה שאלה: "נקודת החוזק של שנקר היא שזה קודם כל בית. יש לך פה אנשים שמכירים אותך אישית, ויחס אישי זה לא דבר שמקבלים בכל מקום." דבר נוסף שמציין לוי זו העובדה שמקבלים במחלקה  להנדסה כימית את "יסודות ההנדסה".  "יסודות אלה חוצי תחומים, והם נותנים לך כלים מאוד טובים, לא משנה באיזה פוזיציה אתה נמצא להתמודד עם משימות" אומר לוי. "למדתי לגשת לבעיות בתחומים שאתה אומר לכאורה "מה זה קשור בכלל?" אבל הם תחומים בהם אני מוצא את עצמי אל מול מהנדסי תוכנה ומול פיזיותרפיסטים, פיזיקאים ועוד אנשי מקצוע, כשברשותי מספיק כלים כדי לדבר איתם ולהכווין אותם לבצע את המשימות שלהם."

בודק...