מגזין Efifo: תערוכת יחיד לאמן, המאייר והקומיקסאי איציק רנרט

חדשות ואירועים

מגזין Efifo: תערוכת יחיד לאמן, המאייר והקומיקסאי איציק רנרט

'"

לאורך השנים יצר האמן, הקומיקסאי והמאייר איציק רנרט אינספור שרבוטים ודימויים שנולדו באופן אינטואיטיבי, אוטומטי, כמעט אובססיבי. אלה הצטברו לארכיון גדול של  "אמנות מגירה פרטית", פרי ידיו של אדם היודע לצייר, הנהנה מכתב היד של עצמו ולכאורה לא יותר מכך. בתערוכת היחיד החדשה "תוק תוק תוק" נאספו הדימויים הספורדיים הללו לתוך קונטקסט המבקש "להציל" אותם מגורל של מקריות ולהכניסם למערך של מובן וקוהרנטיות.

rnrn

התערוכה, שתפתח ב-28/5 בסטודיו אמן אורח ב"סדנאות האמנים", תל אביב, תוצג במשך חודש ימים עד נעילתה ב-25/6. את התערוכה אוצרת ד"ר חנה פרוינד-שרתוק, ראש המחלקה לאמנות במנשר ומרצה בתוכנית לימודי התרבות בשנקר. התערוכה מתקיימת בחסות מפעל הפיס ובשיתוף פעולה עם מכללת שנקר.

rnrn

rn", #, #, "

שם התערוכה, "תוק  תוק תוק", מתייחס באופן משועשע לניסיון של רנרט להיכנס לעולם האמנות ולהתקבל במסגרתו כ"מהגר חוקי" מדיסציפלינה חזותית אחרת.

rnrn

התערוכה מביאה לידי ביטוי את המתח השורר באופן מסורתי בין תחומי האמנות והאיור. הוא עושה זאת תוך כדי הצפה של האפיונים, ההיררכיות והדוגמות הישנות לגבי שני התחומים  הללו; האחד לכאורה שימושי ויומיומי והשני לכאורה הגותי ונשגב.

rnrn

rn", #, #'

בודק...